Tanzania Mei 2014

Goedemiddag,

Ik heb op internet gestruind en kom er niet uit.
Daarom stel ik toch mijn vragen hier.
We willen van 17 Mei t/m 6 Juni naar Tanzania en afsluiten op Zanzibar.
Qua tijd moet dat lukken.
Ik heb alleen wat vragen over de parken en wild life.
In Mei is het regenseizoen. Welke parken kunnen we dan het beste aandoen?
Is zelf rijden een optie? Zo nee welke bedrijven die een chauffeur aanbieden , raden jullie aan?

Als je in Mei de migratie wil zien ( volgens mij vnl zuid-west) welke parken kunnen we dan het beste aandoen??

Hebben jullie nog leuke tips???

Beste MDekker80,

Leuk dat jullie naar Tanzania gaan.

In mei is het inderdaad regenseizoen, maar dat wil niet zeggen dat het elke dag de hele dag regent. Het is elk jaar weer verschillend en vaak valt er in april meer regen dan in mei. De noordelijke parken zijn in principe allemaal toegankelijk. Voor de migratie moet je naar de Serengeti. Het is ook niet precies te zeggen waar de migratie zich op dat moment bevindt. Maar meestal zijn ze op dat moment in het westen op weg richting Kenia.

Er zijn veel verschillende companies in Moshi en Arusha bij wie je een safari kunt regelen. Indien je geen ervaring hebt met self-drive in Tanzania wordt dat over het algemeen afgeraden.

En bezoek aan Serengeti NP kan goed gecombineerd worden met bijvoorbeeld de Ngorongoro Krater, Manyara NP en Tarangire NP. Daarnaast zou je het heel goed af kunnen wisselen met culturele bezoeken aan verschillende stammen en andere natuurgebieden zoals Lake Eyasi en Lake Natron.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Marion

www.caracalsafaris-tz.com

De Serengeti! En dan het zuid westelijke deel.

Hoi,
In mei kun je prima naar Tanzania gaan. Het regent er zeker niet de hele dag.Het enige nadeel kan zijn dat de “wegen” na een regenbui moeilijker te berijden zijn, maar dat heeft ook wel weer iets… De natuur is die periode erg mooi, je zult alleen iets meer moeite moeten doen om de dieren te vinden in het hoge gras. Maar daar heb je dan je ervaren driver/guide voor! De migratie is niet meer zo makkelijk te voorspellen dan voorheen omdat ook daar het klimaat aan wat verandering onderhevig is. Maar buiten dat is er zo ontzettend veel moois te zien en te doen! Je kunt eventueel ook nog naar Lake Natron rijden of naar Lake Victoria of zelfs naar de Usambara Mountains. Jullie hebben in ieder geval tijd genoeg.
Succes!
Mary Klopper
tanzaniasafaritour.com