Tango en voetbal

Dag allen,

Weet iemand of het mogelijk is om begin of eind maart naar een voetbalwedstrijd in BA te gaan? Ik heb begrepen dat de competitie in mrt ergens start??? Of is het anders mogelijk om naar een training te gaan misschien?

Tevens ben ik benieuwd naar mensen die tips en ideeen hebben om een tangoshow bij te wonen in BA.

Alvast dank!

Groetjes, Sabine

Hola Sabine,

Het voetbalseizoen begint op 11 februari weer, het “clausura” toernooi. De AFA (Argentijnse voetbalbond) heeft het toernooi omgedoopt tot “Torneo Clausura 2011 Néstor Kirchner”, ter ere van de vorig jaar plotseling overleden ex-president.
Het bedrijfje Vamos a la Cancha (www.vamosalacancha.com) organiseert trips met toeristen naar voetbalwedstrijden. Heb persoonlijk nog nooit met hun gewerkt, probeer het eens uit en laat weten of het bevallen is. Ze spreken Engels heb ik begrepen.

Qua tangoshows: van onze privé-gids in Buenos Aires hebben wij enkele goede tips ontvangen. Bijvoorbeeld Confitería La Ideal, Suipacha 380, 1st floor, middagen tussen 15 en 19 uur, ´s avonds vanaf 22 uur.
Voor de locals is Club Gricel, La Rioja 1180 (wijk Constitución) een bekende ontmoetingsplaats. Op vrij & zat vanaf 23 uur, zondag vanaf 22 uur. Ook beroemd is Canning/Parakultural Palermo, Scalabrini Otriz 1331, open op ma, woe en vrij avonden.

Que lo disfruten!

groet,

Jan

Hehe, jaja, het weekend van 12 febr is het weer zover… nu worden er alleen zomertournooitjes gespeeld. Je kan natuurlijk ook gewoon zelf kaartje halen. Voor een speelschema:

Je ziet , de tijden staan er nog niet bij.

Een goede kennis van mij kan alles voor je regelen.
Je hebt dan zeker een goede Engelse/Nederlandse begeleiding

Groetjes
Gallina

La Ideal is erg leuk, maar niet voor een show/demonstratie toch? Volgens mij wordt hier ook door de gewone Porteño gedanst en treden er af orkestjes op. Ik denk dat Sabine meer de demonstratieshows bedoelt zoals in El Viejo Albacen, Sabor a Tango (incl. een beginnersles) en Madero Tango.

Ja dat bedoel ik inderdaad :slight_smile:
Thnx voor de tips, ik ga alles even op een rustiger moment uitzoeken.

@Flipsen/Sabine:

de tangoshows die ik heb beschreven zijn inderdaad de plekken waar de locals bijeenkomen om te schuifelen…niet zozeer shows dus, maar meer authentieke tangospots

Hoi!

Je kunt het voetbalschema voor het komend seizoen op onze website www.vamosargentinie.nl bij Buenos Aires - voetbal experience! Alle prijzen staan er ook meteen bij vermeld en de meeste wedstrijden hebben we goede zitplaatsen aan de lange zijkanten van het stadion midden-onderaan! Je kunt ze via ons reserveren daarbij wordt je opgehaald en teruggebracht naar je hotel en er gaat een gids met de (vaak internationale) gids mee.

Tango shows zijn erg leuk! Op de milongas proef je de tango sfeer van de jaren 50 maar op het podium van een tango show zie je de beste tango dansers optreden. Dans op topniveau! Goede shows vind ik zelf La Esquina de Carlos Gardel! Wij bieden alle shows aan dus als je een andere leuker lijkt, dan kan je die ook van te voren bij ons boeken.

We doen ook begeleide milonga’s als je dat leuk lijkt, vaak in combi met tangolessen in verschillende stijlen (Klassiek oftewel milonguero/tango salon en modern oftewel tango nuevo stijl). Kijk op onze website voor inspiratie en/of stuur ons een email op info@vamosargentinie.nl

Saludos de Buenos Aires,
Esmeralda
www.vamosargentinie.nl