Kan iemand ons adviseren waar wij het beste naar een niet toeristische Tango show kunnen gaan in Buenos Aires? Wij zijn er eind december.
Van onze lokale Buenos Aires-kenner heb ik begrepen dat er op vrijdag, zaterdag & zondag tango gedanst wordt in milonga “Club Gricel”. Beroemd, maar dan wel alleen bij de lokale bevolking (en vanaf nu bij heel de Nederlandstalige wereld lol2)
Adres: La Rioja 1180, in de wijk Constitution (centrum). Aanvang vr/zat: 23 uur, zondag 22 uur.
Laat eens weten hoe je het vond?
groet,
Jan
Dankjewel Jan. Wij zijn er het laatste weekend van december en zal zeker informeren of we daar terecht kunnen.
Even voor de duidelijkheid, dit is dus geen ´show´ he, dit is een milonga (tangozaal) waar mensen naar toe gaan om zelf de tango te dansen. Leuk om mee te maken, dat zeker! Grappig om de dames naar de milonga te zien gaan met een plastic tasje met daarin de tangoschoenen. Of om het spel der verleiding te zien, als de dames aan de kant zitten te wachten tot eindelijk die heer met een subtiel oogcontact vraagt met haar te dansen. Een andere milonga die leuk is om heen te gaan en waar ze ook wel eens concerten hebben van een “orquesta tipica” is La Confiteria Ideal.
Hoi Flipsen,
Ik had al begrepen dat dit geen show is, maar het pure, daar is het ons om te doen. Ik zal zeker jouw tip ook bekijken. Bedankt.
En als je nog een leuke overnachtingsplek zoekt: www.linatango.com is erg aangenaam en redelijk low-budget. Lina en de manager Luján kunnen ook alles over niet-toeristische tangoplekken vertellen en ze organiseren ook vaak lessen in de patio.
Hoi!
Milongas
De beste avond voor Club Grisel is op een vrijdag en je kunt het beste vroeg komen of een tafeltje reserveren zodat er plaats is. Er is vaak geen live muziek maar een goede aanrader is Sunderland op de zaterdagavond, deze heeft altijd een live performance en is een van de klassiekers in de tangowereld. Ideal is een beetje vergane glorie maar wel leuk om de locatie te zien met Jugend Still architectuur en een leuke optie voor een middag milonga. Zijn de avond milongas te laat, ga dan ook de zaterdag/zondag naar La Glorieta dat begint om 20.00 en is erg leuk!
Tango Shows
De tango op milonga’s is ‘sociaal dansen’ hier zie je geen fancy moves. Je gaat naar een milonga voor de viba van het tango feest zelf. Een tango show is erg leuk om de beste tango te zien. Hier zie je ‘stage tango’ waar ruimte is (op een milonga is geen ruimte) op het podium om geweldige figuren te maken. Het oogt toeristisch maar het is absoluut een aanrader. Een vriend van me zei dat het de beste dans performance was die hij ooit gezien heeft! Dus niet zo maar een show voor toeristen, maar de beste tango dansers on stage! Een goede show is bv Esquina Carlos Gardel of Tango Porteno.
Wij wonen zelf in BA en ik ben een fanatiek tango danser. Met Vamos Argentinie bieden we tango shows en alle andere leuke losse activiteiten in BA aan zoals tango lessen met verschillende studios/practicas/milonga schemas. Kijk op onze website: www.vamosargentinie.nl en stuur ons een email!
Saludos,
Esmeralda