Tandenstoker En Andere Tips

Een kennis die pas naar Turkije was geweest had een leuke tip gekregen van hun hostess. Zij zei dat als je 's avonds met een tandenstoker in je mond langs alle restaurantjes liep, niemand je meer lastigviel. Moest er wel om lachen maar ze hadden het uitgeprobeerd en het had echt gewerkt! Zie mezelf nu niet de hele vakantie met een tandenstoker rondlopen (lekker charmant :stuck_out_tongue: ) maar vond het wel origineel! Iemand nog meer van dit soort tips?

Groetjes, Diamond

Als ze ons vragen: Where are you from?? antwoord ik altijd: From the hotel!
Succes verzerkerd, en de volgende avonden vragen ze meestal niets meer, zeggen alleen gedag, en dat was het!

Groetjes
Annemiek

Of als ze vragen ‘where are you from?’ antwoorden: ‘Svenska!’. Hoewel de Turken echte talenwonders zijn, is Zweeds een taal die ze echt niet spreken. Ik weet wel dat ze dan gerust in het Engels doorgaan… maar we hebben er wel heel veel lol mee gehad… omdat ze verwachten dat je Nederlands of Engels bent (gelukkig lijk ik niet op een Russin), staan ze echt even beteuterd te kijken.

Of in een zelf verzonnen brabbeltaaltje tegen elkaar kletsen, waar ze geen touw aan vast kunnen knopen. En net doen alsof je nergens wat van begrijpt :lol:

Groetjes, Diamond

ahhhh die arme jongens daar.

worden zo voor de gek gehouden :wink: :o B) :stuck_out_tongue:

:smiley: Ze vragen er ook om!
Dit jaar in Alanya was er een ober waar we elke dag langs moesten die steevast elke keer ’ Heb je even voor mij’ inzette…Na een week waren we het wel zooo zat :blink:

Groetjes, Diamond

hihi dat is altijd :slight_smile:

kun je nagaan dat ik dat allemaal 6 maanden aan heb moeten horen!!! <_<
begeven moment kenden de meeste mij en mijn collega wel maar toch elke x weer vragen hoe t met ons ging en dat soms wel 3 x op een dag en dat dan 6 maanden lang!!! dat is pas iets om echt gek van te worden!!! :smiley:

maar zeggen dat je uit een ander land komt is misschien niet zo’n slim idee want ik heb er dus een slechte ervaring mee!!
er kwam in een disco een turkse man naar me toe en vroeg dus waar ik vandaan kwam. maar aangezien t een vies mannetje was dat me al een uur in de gaten aan t houden was, had ik geen zin in een gesprek en dus zei ik dat ik uit zweden kwam… bleek dat die eikel gewoon zweeds kon praten!!!
dus was ik zwaar de pineut! maar goed, hij ging gelukkig snel weg want hij vond me niet meer leuk nadat ik had gelogen :stuck_out_tongue:

groetjes myrna

Drie keer op een dag vind ik nog weinig… sommige personen kwam ik 5 of 6 keer op een dag tegen en alle keren komen ze weer aan met hetzelfde foute praatje. Die gozers hebben echt een bord voor hun kop… vreselijk.

Mijn grootste blunder was met een Turkse jongen in Marmaris… Hij begon in het Engels tegen ons te praten en ik zei tegen mn vriendin ‘sjonge die gozer denkt echt dat ie leuk is… moet je dat kapsel zien, volgens mij is hij al maanden niet naar de kapper geweest’. Bleek ie opgegroeid te zijn in Nederland. Maar toen ie dat zei in het Nederlands geloofde ik hem niet, ik dacht dat ie net als al die gozers maar wat aan het lullen was. Hij heeft echt midden op de boulevard z’n identiteitsbewijs laten zien met daarop z’n adres in Bussum. Oeps toen schaamde ik me wel :smiley:

Haha Myrna, ik zie het al helemaal voor me! Erg!!! En wat jij hebt meegemaakt Yolcu vind ik ook wel erg grappig :smiley:

Verder iemand nog goede tips? Voor zover die bestaan in dit geval :blink:

Groetjes, Diamond

Heeft iemand nog meer van die leuke tips.
Maar dan graag ook handige tips.
Ook tips te gebruiken in het dagelijkse leven.
:wink:

Als je ziet in de verte dat iemand kijkt om je aan te spreken wanneer je gaat langskomen, dan moet je zelf naar die persoon toestappen en vragen: Hey! How are you? Where are you from ?
En dan is voor hun het plezier er meestal af!

Of: neem gewoon een jongen mee op stap en dan spreken ze je ook niet meer aan, hehe, heb ik gedaan eind Augustus met mijn beste vriend naar Turkije geweest en ons hebben ze niet zo veel meer lastig gevallen :stuck_out_tongue:

Groetjes

meestal niet zulke problemen, en van dat aanspreken dat is overal zo, griekenland, spanje, tunesie, egypte,
gewoon negeren, en door lopen, en als me te lastig worden, dan zeg gewoon dat ik van Shanghai, of zoiets kom, staan ze gelijk met de mond vol tanden, dus heb niet zo gauw die soris bij restaurants/winkels :wink:

Het is werkelijk waar heel simpel, gewoon niet reageren, en doen alsof je doof bent. Ik dacht echt dat dat superonbeschoft zou zijn, maar mijn vriend heeft me duidelijk laten zien dat dat niet zo is, want veel meer mensen doen dat, en het is meteen duidelijk, ze vallen je niet meer lastig. Maar dan moet je natuurlijk niet eerst vriendelijk naar ze lachen, want dan werkt er niets meer, dan denken ze meteen, heejj zij vindt mij leuk, daar kan ik wel gezellig tegen gaan praten, en dan kom je er ook niet zo makkelijk meer vanaf want dan blijven ze het je hele vakantie proberen. Tot dat je ze begint te negeren, dan zeggen ze niets meer. Echt, werkt als een trein!

Zoiets had ik dus ook…Ik was heel blij in t hotel en ze hadden daar zo’n juwelierswinkeltje…Maar die gozer stond de heel tijd buiten met z’n nep versace bril op enzo…echt zio’n gladde gozer…Dus elke keer als ik langs liep zat ik maar van wat een loser…En die kleren zien er echt niet uit blabla…En hij zat ons maar altijd heel vriendelijk aan te kijken…Op een dag wou me rviendin het winkeltje wel ff binnen…Dus hij kwam aanlopen om ons te helpen en ik zei al van o nee daar komt die sukkel ook al aan en blabla…Begint hij gewoon vrolijk Nederlands tegen ons te lullen…Toen ben ik maar ff heel snel naar buiten gaan lopen om mezelf heel hard uit te lachen…