Taman Negara en Camaron highlands van te voren boeken?

Hallo,
Wij gaan in Juli naar Maleisie en verblijven daar ongeveer 16 dagen, de ticket is inmiddels al geboekt, nu willen we natuurlijk naar Taman Negara en de Camaron highlands.
Weet iemand of het echt nodig is om het van te voren te boeken vanuit Nederland of dat we dit kunnen doen in KL (waar we landen), ze vragen bij maleisie online voor 2 nachten TN en 2 nachten CH +/- 450 euro voor 2 personen, uiteraard met vervoer, weet iemand of dit goedkoper kan in Maleisie zelf?
We willen onze reis eindigen op langkawi, heerlijk zonne en duiken! Moeten we hier van te voren een hotel boeken ivm hoogseizoen of op de bonnefooi?

Als iemand hier meer over weet, laat me het weten!!!

Groetjes,

Rob

He Rob

Ik ben vorig jaar in september in Maleisië geweest en heb van tevoren niets geboekt, maar het ter plekke zelf geregeld. Dat is erg goed te doen. Veel acco. uit de lonely planet gehaald.
Ben ook naar de Cameron Highlands geweest, en verbleef in een super leuk hotel (ook uit LP en betaalde ongeveer 20 euro per nacht).
Langkawi ben ik niet geweest, wel op de Perhentian Islands. Ik zou dit aanraden ipv Langkawi, tenminste als je van een tropische bestemming houd. Maar Langkawi is wel groter en meer te doen. succes!

Hallo,

toevallig zit ik nu in Maleisië.
Ik ben ook Cameron Highlands geweest. Ik betaalde 15 RM voor een dorm (met 15 personen) dan komt neer op ongeveer 4 euro (iets minder). Ik heb daar een dagtrip geboekt voor 50 RM naar de theeplantages en insectenfarm.

Taman Negara heb ik ook gedaan, 10 RM betaalde ik per nacht voor een dorm. Ik ben er 3 dagen geweest en heb alles met dagtrips gedaan. Geen nachten in de jungle geweest omdat ik dat al in Thailand heb gedaan. De dagtrips (Canopy Walkway, Orang Asli, 4WD. Betaalde ongeveer 50 RM per trip)
Taman Negara kan je zelf ook goed komen via Jerantut en Temerloh als je uit de richting komt van Kuala Lumpur/Melakka kom.

Alle 2 de overnachtingsplekken zaten wel vol. Maar ik kon er nog net bij.

Hoop dat je wat aan deze informatie heb. Mocht je vragen hebben kun je me altijd een bericht sturen.