Wie heeft tips over wandelen en fietsen op het vasteland van Maleisie( bv cameron hl).En kunnen we zelfstandig naar Taman Negara zonder een of ander pakket van 3 dgn en 2 nachten.
Ook willen we een paar eilanden bezoeken , maar welke zijn de moeite waard en heeft iemand adressen van chalets ,resorts enz.We houden van rust/ natuur en snorkelen.Onze reis begint vanuit Singapore.
Groet Bert
Je kan perfect wandelen in Cameron Highlands, wij hadden een dag tour met hiking geboekt bij ons geusthouse.
Taman Negara hebben wij geen pakketje geboekt we zijn er op de bonnefooi heen gegaan en daar ter plaatse een hotel geboekt, je kan er dus zelfstandig heen reizen (wij hadden alleen een bus en boot ticket geboekt naar de Taman Negara).
Ik heb het package helemaal uitgewerkt en kwam tot de conclusie dat het package duurder is dan alles los (althans bij Mutiara Resort).
Wij wilden met de jungle trein vanuit Kota Barhu/Waku Bajru maar de trein had meer dan 5 uur vertraging en dus werd het de bus.
Je kunt gewoon zelf naar de canopy walk en bukit teresek hill lopen (geen gids nodig). Pas wel op bij de splitsing onderaan Bukit Teresek want wij volgden L. simpon voor de terugweg maar dit pad hield plotseling op. Het was al 4:30 en besloten weer berg op (pfff) de weg terug te gaan.
Alle uitstapjes met gids worden overal aangeboden, ook door het park zelf (was weer los van Mutiara) en de prijzen zijn best ok.
Het eten vd package bij Mutiara is buffet maar voor 20RM heb je gewoon vd kaart en ik kan zeggen dat het uitermate goed was het eten. En een los buffet koste volgens mij 40RM pp.