Heeft iemand al tours gedaan in dit natuurpark of heeft iemand echte aanraders voor een meerdaagse tour ?
Iets alternatiever wat niet iedereen doet ?
Mag een uitdaging zijn maar niet te zwaar want wil niet de resterende tijd van onze vakantie uitgeput zijn.
En als het gaat in combinatie met een daguitstap naar Cameron highlands. Anders moeten we hele tijd op en neer naar KL en dat is tijdverlies
Hallo Frebe,
Net terug van 10 dagen Maleisie. Wij wilden een meerdaagse tour doen in Taman Negara, maar dat liep uiteindelijk iets anders. De standaard tours zijn 3 dagen 2 nachten via de reisbureaus Han Travel (http://www.malaysia-tourism.com/) en NKS (http://www.taman-negara-nks.com/ ik kan NKS niet aanraden want ze hebben ons uiteindelijk niet opgehaald bij het hotel, heel raar). Bij deze tours ga je niet diep het park in, maar doe je verschillende excursies (bv night walk, bezoek aan Orang Asli stam) en loop je een dag door het park. Je ziet dus maar een heel klein stukje van het park. Het is een leuke ervaring.
Als je echt natuur wil en meer dieren zien, zul je langer moeten gaan, bv de berg in het park gaan beklimmen. Dit kost echter 7 dagen. Kortere opties zijn: ter plekke (bv bij youth hostel waar je naar beneden naar de boot loopt) worden ook overnight excursies aangeboden, waarbij je een nacht in het park zelf slaapt. Je kan bij het park ook een gids huren voor een paar dagen, dan zie je veel meer slaap je in eenvoudige hutten in het park en kom je van de (letterlijk) gebaande paden af.
Zowel Han als NKS bieden vervoer richting de Cameron Highlands aan vanuit Taman Negara, dus je hoeft niet naar KL terug. Voor een dagtrip is het te ver denk ik (maar ben er zelf niet geweest).
Veel plezier.
Beste Frebe,
Wij gaan in augustus naar Maleisie en zijn ook op zoek naar een meerdaagse trekking door Taman Negara. Ook wij zijn op zoek naar het wat alternatievere. Hebben jullie dit destijds gedaan en hoe hadden jullie dat geregeld?
Wellicht zijn er andere mensen op dit forum die hier ervaring mee hebben en ons tips kunnen geven?
Dankje
Wij hebben dat toen allemaal daar geregeld, maar nu wel een beetje spijt van dat we er niet meer tijd ingestoken. Want was nogal toeristisch, beter wat meer tijd insteken dan kan je het echte Taman Negara leren kennen ![]()
Maar als je toeristisch niet erg vind, dan vind je daar duizend bedrijfjes die daar alles regelen
Dankje voor je reactie. Wij zijn ook niet van het toeristische. Hebben jullie naderhand nog tips gehad hoe je dit het beste kunt regelen? Op internet vind ik weinig alternatieve manieren om het park te bezoeken. Ik lees ook van mensen die op eigen houtje het park in zijn gegaan, maar dat zien we toch ook niet echt zitten. Bovendien weet een gids natuurlijk ook van alles te vertellen.
Groeten
ArBanis