Taman Negara hier of daar regelen?

Beste mensen,

Ik ga in november met mijn man naar Maleisië. We zijn van plan om 3 dagen/2 nachten in Taman Negara te verblijven. Wij vragen ons af of we dit hier al moeten boeken of dat we bij aankomst in Maleisië beter kunnen doen? En hoe gaat dat in zijn werk (welke reisorganisaties bv)?

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Gr. Jamila

Ik heb er wel ervaring mee, maar het is inmiddels al enige jaren geleden dat ik in Taman Negara was… Ikzelf heb gewoon alles ter plekke in Kuala Lumpur geregeld, ik zie niet in waarom je dat hier zou doen (tenzij je geld teveeel hebt). De meeste mensen blijven sowieso langer dan 1-2 dagen in KL en veel mensen reizen vanuit Taman Negara (of later) terug naar KL, dus meestal ben je enigszins flexibel en kun je evt ook 1-2 dagen later vertrekken.

Bijna elk hotel in KL biedt trips naar Taman Negara aan, en er zijn ook tourbureaus die je verder kunnen helpen.

Dank je voor je reactie! We blijven de eerste twee dagen idd in Kuala Lumpur. Wij hadden het hotel dat we in KL geboekt hebben gevraagd of zij ook tripjes naar Taman Negara aanbieden, maar zij gaven aan dat zij dit niet doen. Vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

Ik zou dit ook in KL regelen. Ik vind het raar dat jouw hotel het niet kan boeken, maar je kunt ook gewoon een wat groter hotel binnenlopen en het daar boeken. Zoals bijv. het Royal Bintang hotel. Ook al ben je geen hotelgast, ik denk dat zij het je graag verkopen. Je zou ze ook kunnen mailen om het te vragen.
Maar ook op straat vind je wel reisbureautjes die het aanbieden.
Veel plezier!

Hoi Jamila,

Ik ben nu twee weken terug uit Maleisie en heb Teman Negara in KL geboekt. Ik heb ook getwijfeld maar er is altijd wel plek. Wij zaten net in de vakantie van locals en de feestdag dat de Ramadan was afgelopen, waarin het drukker was, en er waren nog voldoende hotels vrij.
Het hangt er wel vanaf wat je wil, wil je echt in Hostels zitten, die zitten snel vol. Dat is de goedkoopste manier om te overnachten in Teman Negara. Zoek je gewoon een hotel dan kan je in KL boeken.

Er zit een toeristencentrum in KL, als je de lonely planet hebt staat het daarin vernoemt, daar kan je de reis naar Teman Negara boeken. Met dezelfde organisatie als je reist, kan je ook je hotel boeken.
Je wordt dan bij je hotel in KL opgehaalt met een bus, deze rijdt 3 uur door en dan heb je een stop. Vanaf daar ga je verder met de boot. Bij die stop zit je bij een verzamelpunt van die organisatie en kan je 2 uur van tevoren je hotel nog boeken.

Groetjes Kim

Je kan het gewoon in de taman zelf regelen. Hostels zijn er genoeg en er zijn ook minimaal 3 wat meer upscale hotels. Wij zijn er ook gewoon naar toe gegaan en geen enkel probleem gehad om iets te vinden. Als je naar de wat duurdere hotels gaat kun je vaak nog wat onderhandelen aan de prijs.

Mee eens, ik zou het helemaal niet van te voren boeken. Wij kwamen met de trein van de andere kant (van de perhentians) en daar aangekomen spreekt het allemaal wel voor zich hoor.

Ja hoor… je kunt het gewoon in KL of zelfs ter plekke regelen. Maak je daar echt niet druk om. Het draait daar zo om de toerist.

Het klopt dat de betere hostels (goedkoop en goed) snel vol zitten, zeker tijdens het hoogseizoen, maar er is zoveel aanbod dat je altijd wel een plek zult vinden.

Voordeel van vantevoren regelen, is dat je niet hoeft te zoeken… Wij deden dat wel vaak, geen zin om met een rugzak door het dorp te sjouwen. Wij zaten in Taman Negara overigens in Woodland resort, erg leuke chaletjes, een aanrader (wel aan de prijs 160 RM).

Er zijn geen pinautomaten daar he. Dus neem contant geld mee en geniet van de heerlijke restaurantjes die op het water drijven :smiley: