Taj Mahal

Wanneer je Agra bezoekt ga je natuurlijk naar de Taj Mahal.
Ik weet niet hoe het op dit moment is, vroeger was de entree zo goedkoop, enkele roepies, dat het niet uitmaakte op welke dag dit mausoleum te bezoeken.
Tegenwoordig is het duur, en gelijk hebben ze!
Maar: iedereen raad je aan om op vrijdag te gaan want dan is het gratis!
En mijn tip is: ga op donderdag.
Betaal gewoon die entreeprijs, niet om de overheid te steunen, maar om de Taj mahal te bewonderen in alle rust, want vrijdag, wanneer alle Indiërs komen picknicken (en dat zijn er veel) is het een grote kermis.
En op zo’n ‘dure’ reis moet je die entreeprijs maar gewoon incalculeren, het is echt de moeite waard! Eventueel ga je de dag erna gewoon nog een keer.

groet, dick

wij waren maar zo kort in agra dat we weinig keuze qua dag hadden, was ergens doordeweeks en het was heerlijk rustig dus mooie foto’s zonder al te veel toeristen :wink:

Vind dit een nogal overdreven en Hollandse tip… Zo duur is het bezoeken van de Taj Mahal ook weer niet, het kost slechts EUR 12,= per persoon. En als je vroeg gaat, dan wemelt het heus niet van de mensen en heb je alle gelegenheid om prima foto’s met weinig mensen erop te maken.

tja, in verhouding is het inderdaad vrij duur; normaal betaal je in India iets van Rs 250, daar Rs 750. De helft van mijn dagbudget! Maar gewoon gaan natuurlijk.

Ik zou op vrijdag niet gaan, want dan is ie gewoon dicht. Tenminste, dat was zo in januari.

In verhouding is het duur ja, ik ben er heel lang geleden nog voor 2 roepie ingewandeld. Maar wat is nou 12 euro voor het mooiste bouwwerk van de wereld?
Een ticket kost je 600 euro, een ticket en de Taj dus 612…:slight_smile:

en inderdaad, vrijdags is hij gesloten.