OV Delhi - Agra....beste optie??

Hallo,

Aan het einde van mijn rondreis “eindig” ik in Delhi op het vliegveld, vanuit Kathmandu.
Toen bedacht ik me: “Nu is de Taj Mahal wel heel dichtbij!” Staat eenmaal heel hoog op mijn lijstje…ja, ik ben zo’n dwaas met een “wish-list”…kan het niet helpen! :wink:
Ik heb al de nodige info (erg handig! :D) van andere topics kunnen filteren…maar helaas kan ik niet mijn antwoorden vinden.

Mijn vragen:
Wat is de beste / snelste manier om in Agra te komen vanaf het vliegveld in Delhi?
Is het verstandig om s’nachts te reizen??
Een aanrader qua hotel in Agra?
Hoe vroeg moet je bij de Taj Mahal zijn om enigszins de massa voor te zijn?
Wat zou je doen als je 5 a 6 dagen de tijd hebt in India?? (ik wil niet het effect van Europa in 10 dagen!..misschien maak ik me daar al schuldig aan!)

• Ik arriveer op een vrijdag in Delhi
  • Ik reis alleen (vrouw)
  • Ik heb 5 a 6 dagen (dit is incl aankomst en vertrekdag)

Groetjes Renate

Als je zo dichtbij de Taj Mahal bent, zou ik het ook even willen zien.
Het wordt wel eens één van de wereldwonderen genoemd.

Ik denk dat de snelste manier een taxi is, maar als vrouw alleen zou ik zelf niet 's nachts alleen gaan reizen.

Als je een taxi voor al die dagen zou nemen, zou je misschien ook nog even naar Jaipur kunnen.

1 like

Nog een tip:

1 like

Hi

Ik weet niet hoe laat je aan komt in delhi.
Kom je in de ochtend aan dan kun je direct door naar Agra.
Met de trein een uurtje of 4. Als je dan in de middag in Agra bent zou ik alvast een kaartje kopen voor de volgende dag voor de Taj. Dat scheelt weer in de rij staan in de ochtend.
Zorg dat je om 06.30 voor de ingang staat dan ben je zo binnen en is het nog redelijk rustig.
Heb jede hele dag nog de tijd om bv het fort te bekijken en dan in de middag weer terug of door …

Agra is een echte doorloop plaats en dat merk je ook aan de guesthouses en hotels. budget en midrange kan er vaak net mee door (voor een nachtje :slight_smile: )
Wij zaten in een guesthouse bij de westgate van de taj (vlak bij de ingang)

en dan heb je nog wat dagen over. Je kunt van agra met de trein naar Jaipur wat ik zeker de moeite waard vind.
Vergeet ook Delhi zelf niet met zijn prachtige oude en bruisende centrum en met de metro ben je overal snel.

veel succes

Q

1 like

Let op, want op vrijdag is de Taj Mahal gesloten voor publiek.

1 like