Begin augustus zal ik (student) 3 dagen in Delhi zijn. Ik weet dat dit veel te kort is om Delhi en de regio (gouden driehoek enzo) te bezoeken en daarom wil ik proberen het maximum te halen uit dat korte verblijf. Ik wil zeker en vast de Taj Mahal zien maar voor de rest weet ik niet wat de ‘must do’s’ zijn. Zou iemand me kunnen helpen met het samenstellen van deze trip? (er zijn nog geen hotels geboekt dus ik moet niet in Delhi blijven als het mooier is ergens in de buurt )
Tips voor transport tussen bv Delhi en Agra zijn ook altijd welkom
Mmm drie dagen… Ik zou gewoon in Delhi blijven. Reizen kost teveel tijd. Ongelofelijk veel te zien en doen. Ik heb er lang geleden een stage gedaan, dus ben bevooroordeeld. Tip: kijk vooraf naar de agenda van evenementen. En duik er lekker in. Pak eens de bus! Als je naar Agra wilt kun je gewoon ergens een bustour boeken. Denk eraan dat de Taj bij zonsopgang het mooiste is. Have fun.
Bedankt voor het antwoord en de tips!
Ik vroeg me ook af in welke buurt ik best op hotel zat. Ik dacht dat het handig zou zijn om in de buurt van het station te zitten (dus in de buurt van Rajiv Chowk) voor als ik 's ochtends vroeg de trein naar Agra wil nemen. Of zit ik beter in een andere buurt om dichter bij de ‘bezienswaardigheden’ te zitten?
Rajiv Chowk prima, maar het maakt naar mijn gevoel niet zo heel veel uit waar je zit. Je neemt gewoon een autoriksha naar het station. En ook naar de bezienswaardigheden.
3 dagen in India… Waarom? En dan ook nog reizen… het is nogal wat!
Hoe laat kom je aan op de eerste dag? Als je persé de Taj wilt zien, zou ik, denk ik, dezelfde dag nog naar Agra gaan, zodat je met zonsopgang de Taj kunt zien. Dan kun je dezelfde dag nog terug naar Delhi (in Agra is namelijk verder weinig te beleven), en dan kun je misschien nog wat dingen gaan bezichtigen, als je dat nog trekt… India is namelijk best wel intens als je er nog nooit geweest bent. Ga er maar vanuit dat je je met een riksjatripje dat 20 minuten zou duren soms ook wel een hele middag mee kunt vermaken… haha!
In Delhi is de meest “touristische” straat de Main Bazaar, daar kun je gemakkelijk een geschikte slaapplek vinden. Zit je ook niet gelijk helemaal in über-India, zeg maar. Of ben je al eens eerder in India geweest?