Bliksembezoek aan Taj Mahal

Ik ga voor zaken 1 week naar India (New Delhi). Ik wil echter aanreizen op vrijdag om in het weekend de Taj Mahal te bezoeken. Wat is de snelste en betrouwbaarste manier om in Agra te komen, en hoe dan verder? Hoe lang duurt deze reis? Alle info wordt zeer gewaardeerd.

Akkolee

Je kan makkelijk met de trein heen en terug voor een dagtrip naar Agra.
Neem bvb 's ochtends in New Delhi de 12002 Bhopal Shatabdi om 06h15. Aankomst in Agra Cantonnement om 08h12. Prijs Chair Car : 370 Rs.
Je kan dan 's avonds terug met de 12001 NDLS Shatabdi. Die vertrekt in Agra Cantonnement om 20h30 en komt aan in New Delhi om 22h30. Ticket Chair Car kost 400 Rs.

Dan heb je heel de dag om de Taj Mahal te bekijken en nog tijd genoeg om eventueel het fort, de baby Taj en Fatehpur Sikri te gaan bekijken.

Er zijn nog meer treinen, keuze genoeg.

1 like

Bedankt voor de snelle reactie, je weet vast ook wel een site om treinen te boeken of dienstregeling te zien?

Dienstregelingen kan je raadplegen op www.indianrail.gov.in

Boekingen kan je maken op www.irctc.co.in

of op www.cleartrip.com

Bij irctc moet je opletten welke paygate je gebruikt, ze nemen niet allemaal internationale kredietkaarten aan. Klik op het vraagtekentje om dit te controleren.

Bij cleartrip betaal je een kleine toeslag voor de boeking.

Bij beide sites kan je probleemloos annuleren en wordt je geld bijna integraal teruggestort (ook bij transactie failure).

Voor een euro of 60 heb je een eigen auto met chauffeur, wel zo relaxt.
http://www.carsonhire-india.com/taj-tour-agra.html

Hoi,

Fatehpur Sikri, leuk maar ook erg erg toeristisch. Vooral de Moskee ernaast is bezaaid met indiers/ kinderen die de hele tijd achter je aan lopen omdat ze je gids willen zijn “gratis”. Dat heeft mij echt het bezoek verpest. Baby taj is leuk, vooraal de omgeving aan de rivier.

Veel plezier in India!

Maar je raakt minder snel in contact met de Indiers…
Ga dus lekker treinen! :slight_smile:

Het hoofddoel van de vraagsteller is : hoe kan ik vanuit Delhi in een weekend de Taj Mahal bezoeken? Niet “hoe kom in in contact met Indiërs”, want doet hij met zijn zakelijke beslommeringen toch wel

Als je verschillende manieren hebt om ergens te komen: Privéchauffeur, trein, bus, vliegtuig. En je streept weer een aantal dingen van je lijstje af: bus is niet fijn, vliegtuig is prijzig. En je houdt privechauffeur over en de trein. Waarbij je niet zeker kan zeggen dat de één sneller is dan de ander. Want een trein kan hele erge vertraging hebben, maar op de weg kan dat ook zomaar het geval zijn. Dan zal ik ook afwegen wat het karakter van het vervoersmiddel is. En dan denk ik dat de trein leuker is omdat je er dan een extraatje bij krijgt dat je de Indiase cultuur ook op deze manier leert kennen. Vandaar mijn opmerking.

Ja, ok, ik snap wat je bedoelt. Ik dacht meer aan iemand die eventjes in India is en de kans wil grijpen om de Taj Mahal te zien (begrijpelijk, een mooier gebouw ken ik niet). In dat geval zou ik een auto nemen.

Ik had het contact met de Indiërs in mijn treincoupé vanaf New Delhi naar Agra als kiespijn kunnen missen. Ik wist niet dat mensen zó hard konden snurken… :paranoid: Wel een hele ervaring, dat dan wel weer.

Onze trein was trouwens behoorlijk vertraagd, maar in een ander deel van India waar we een privéchauffeur hadden vreesden we weer voor ons leven (getuige onze zijspiegel die er tijdens een inhaalmanoeuvre af werd gereden…), dus je kunt altijd wel ergens over klagen.

Kort en goed: dagje Agra is prima te doen en zeker ook de moeite waard. Getuige de kenners voor mij is een aanvulling op de trein- en taxi-informatie niet meer nodig.