Taalreis naar Roma of Firenze?

He forumleden,

Ik(jongen van 18 jr.) ga in Mei een maand (in mijn eentje) op taalreis naar italie.
Nu heb ik veel brochures aangevraagd en doorgelezen en uit mezelf zou ik naar rome gaan, aangezien ik meer van rome weet qua bezienswaardigheden e.d., maar iedereen die ik het verteld heb zegt mij dat ik naar firenze moet gaan omdat roma te groot is om alleen heen te gaan en firenze ook heel mooi zou zijn, studentenstad, uitgaansmogelijkheden etc.

Nu wil ik vragen of er hier mensen zijn die beide steden hebben gezien en wat zij mij zouden aanraden!

Andere reacties zijn ook welkom!

Alvast bedankt!

P.s.: Ik denk eraan om met PLUS-taalreizen te gaan, heeft iemand hier ervaringen mee? Of heeft iemand advies/ervaring met een andere maatschappij?

dank!

hmm… Moeilijke keuze. Ik denk dat ik zelf ook voor Firenze (Florance) zou kiezen. In Rome heb je de grote bekende attracties natuurlijk, maar Firenze is meer de stad van de Kunst; meubels, architectuur, mode, schilders, noem het maar op…

Rome de stad van de Mega Discotheken, Firenze meer Studenten Discotheken. Echte tip in Firenze is de openlucht discotheek “Central Park”, alleen als ik me goed herrinner is die alleen in de zomer open, dus mei hangt er een beetje om…

Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Ik zou zeggen kijk even rustig rond op de websites van wikipedia bijvoorbeeld, die geven altijd wel een relatief neutraal beeld van de stad.

De scholen zijn in beide steden van een goede kwaliteit. Ik denk dat het bij Plus ook niet zo veel uitmaakt naar welke school je gaat.

Patrick Grimbergen
www.grimweb.info ( <- Sluikreclame :wink: )

Ciao

Ik heb in Calabria een cursus gedaan voor 6 weken via plustaalreizen.en dat beviel me prima, het is daar echt een paradijs hele mooie stranden en vriendelijke mensen.alleen er zijn weinig discotheken open in mei.
Succes in ieder geval.

Groetjes

Ik zou Florence kiezen, ik heb er vorig jaar een taalcursus italiaans gevolgd en ik ben helemaal verliefd op Florence! Rome is inderdaad te groot, Florence is klein en veel dingen zijn prima op loopafstand te doen. Succes!!

Groetjes jessica

Hey!
Florence wordt mij ook door verschillende mensen aangeraden. Het schijnt wat overzichtelijker te zijn, en goedkoper wat betreft uitgaan en leven.
Ik ben van plan om in januari (duurt nog even, maar ben er al fanatiek mee bezig) voor een half jaar aan de uni te gaan studeren daar. Die hebben een special afdeling voor “buitenlanders” waarbij je italiaans kan leren en er een vak bij kan kiezen zoals cultuur, kunstgeschiedenis, literatuur oid. Dit is aanzienlijk veel goedkoper dan je reis te laten regelen door een organisatie als plus, tricolore of studytravel. Je moet alleen wel veel meer zelf regelen, maar voor mij zit daar ook wel een stukje voorpret in. Ze bieden wel alleen mar periodes van 10 weken, maar wellicht is hte het overwegen waard als je voor de zelfde prijs 10 weken kan?
De site is www.unifi.it/ccs en is ook in het engels.

Grt jessica

Hey,

Wat grappig, ik heb precies hetzelfde! Ik wil ook in mei graag voor 6 weken naar Italie gaan, alleen ik twijfel ontzetten tussen Rome en Florence! Ik ben er allebei geweest. Rome trok mij gelijk aan omdat er zoveel te zien was en te doen. Maar ik heb me er nu een beetje in verdiept en ik kom er toch wel achter dat het denk ik verstandiger is om Italiaans te leren in Florence. Rome is misschien toch een te grote stap gelijk.

Ik zou het wel leuk vinden om te horen waar je heen gaat en of je al wat gevonden hebt. Ik zou zelf het liefst een cursus Italiaans met Fotografie combineren (wat erg moeilijk schijnt te zijn, omdat je al een basis van Italiaans nodig hebt.

groetjes!

Hi!

Ik heb zelf in een half jaar in Firenze gezeten, en dat was in één woord geweldig! Het is een stad die je zelfs na een half jaar nog niet gaat vervelen. Ik denk dat als je één maand gaat, Firenze een betere optie is omdat je dan sneller het idee hebt dat je de stad kent. Rome is ook geweldig, maar omdat het zo groot is denk ik dat het best lang duurt voordat je alles een beetje doorhebt. (Ow, en ook in Firenze kun je echt heerlijk uitgaan, je moet je alleen wel door de juiste mensen laten adviseren :wink:)

Veel succes en plezier!

Dankje voor je reactie! Ik denk toch dat het inderdaad florance word, Rome is wel gelijk een grote stap. Ik ben nu bezig met organisaties vergelijken. Hoe heb jij de taalschool en accomodatie geregeld? Via een organisatie, zoja welke? Of heb je alles zelf gedaan?

Rome is ook heel leuk! Ik ben zelf in november een maand naar Rome geweest met Plus Taalreizen, je hebt 's ochtends les, dus 's middags en 's avonds alle tijd om de stad te verkennen!

Florence lijkt mij ook heel erg mooi trouwens! Lastige keuze! :wink:

Ja ik wil graag een workshop fotografie doen en dat kan in Florence. Maar nu zag ik ook dat het in sardinie kan… en als je sochtends les hebt lijkt het me ook heerlijk om smiddags naar het strand kan! Oo ik kan niet kiezen!

Hoi,

Ik heb vorig jaar met Lisa taalreizen een taalcursus in Firenze gedaan.
Maar Firenze is klein, ik had gedacht dat het veel groter was.
Ik zat wel op een leuke school met leuke leraren, maar helaas met bijna alleen Duisters waardoor ik als enige Nederlander een beetje uit de boot viel.
Ik zou dus voor Rome gaan.

Hey,
Ik heb deze zomer ene taalcursus in Firenze gedaan en dat is me heel erg goed bevallen. Ik heb het geregeld, via het istituto italiano in amsterdam en Firenze. Zij helpen je ook met het vinden van accomodatie. Florence is inderdaad kleiner dan rome, maar daarom niet minder mooi. Veel plezier…
Owja ik was daar ook als een van de weinige nederlanders, maja je wilt toch italiaans leren! Zonde om nederlands te praten;)

misschien ben ik een beetje laat in dit topic, maar het is het proberen waard.
Ik wil ook heel graag een cursus italiaans voor 2/3 weken volgen in calabrië, alleen ik ben nog geen achttien en ik ben een beetje ban g dat de gemiddelde leeftijd daar veel hoger ligt, weet jij hier misschien iets over???

Hey!

Ik vind het echt leuk om dit topic te lezen, ik zat zelf (zoals zovelen) ook met hetzelfde: Rome vs. Firenze. Ik ben vorig jaar naar Rome geweest, mensen om me heen zeiden namelijk altijd dat je Rome gewoon een keer gezien moet hebben en ik wilde Italiaans leren. Ik ben trouwens met Easy Languages meegeweest. Het kantoor is in Belgie, maar Nederlanders kunnen ook gewoon mee! Is een stukje goedkoper iig dan de organisaties in NL. 't Duurde alleen een beetje lang voordat ik de gegevens van het gastgezin door kreeg, maar bij aankomst was alles prima geregeld!

:dag:

He,

18 april vertrek ik naar Firenze voor een taalcursus van 2 maanden. Ik kon eerst ook niet kiezen tussen Rome en Firenze (wat blijkbaar niet zo gek is). Maar uiteindelijk heb ik toch voor Firenze gekozen vanwege de ‘kleinschaligheid’ van de stad (in het centrum is alles te lopen) en dus ook minder geld kwijt aan ov. Ook is het wel fijn als je dan toch Italiaans gaat leren dat je het leert in de stad waar het zuiverst Italiaans gesproken wordt :wink:

Zijn er toevallig nog andere die rond die tijd in Firenze zitten op la Scuola Leonardo da Vinci?

Leek me een van de beste scholen daar. Italstudio.nl is de bemiddelaar en rekent geen kosten en is daardoor ook niet al te duur. De informatie is ook allemaal erg duidelijk en de school bevindt zich midden in het centrum achter il Duomo! Een aanradertje dus.

mazzel, ciao!

Hoi allemaal!

De hele maand juni (2010) volg ik cursussen bij de Scuola Leonardo da Vinci in Florence. Omdat ik de taal al spreek (ik heb Italiaans gestudeerd), ga cursussen over kunstgeschiedenis en mode volgen. Ik logeer de hele maand bij een gastgezin. Anderen die in die periode in Florence zitten of dezelfde cursussen volgen? Laat het me weten!

Hoi, ik had ook een vraagje.
Ik vind het een beetje moeilijk inschatten watvoor mensen er zitten bij die PLUS-taalreizen. Zijn dat ook allemaal jongeren zoals bij EF of toch ook wel mensen van rond de 25 en ouder?