Taalcursus vs stage

He allemaal,

Ik ben net klaar met mijn bachelor International Business aan de universiteit Groningen en doe daarnaast nu nog een board year t/m januari.
Een droom van mij is om in Spanje te wonen en spaans te leren voor circa 4/5 maand.
Echter zit ik met een dilemma, alleen een taalcursus of ook daadwerkelijk stage lopen…

Aan de ene kant ben ik bang dat een taalcursus vrij saai is maar mij wel de taal snel leert. Wellicht dat ik in een bar/ restaurant ernaast kan gaan werken oid?
Aan de andere kant is stage lopen een super goede plus voor je CV, alleen zal dit in het Engels zijn want mijn Spaans is op dit moment minimaal. Hierdoor ben ik bang dat ik in die maanden geen Spaans zal leren…

Graag hoor ik jullie ervaringen/ tips!:zon02:

Ik ben in juli 2 weken naar Valencia geweest op taalcursus en ik moet zeggen op die 2 weken (ma-vrij elke dag 4 uurtjes les) hebben wij best veel geleerd. Degene die daar 2 maanden zaten spraken al echt vlot Spaans. Dus misschien kan je bijvoorbeeld 2 maanden Taalcursus doen en wanneer je geen les hebt inderdaad kijken of je ergens kan gaan werken ofzo en dan daarna nog een paar maanden een stage doen?

Ik heb besloten om of naar salamanca of naar sevilla te gaan voor een taalcursus en daarnaast bijbaan (horeca oid).

Nu valt de keuze mij niet bepaald makkelijk, het zijn zulke verschillende steden!
De cursus zelf lijkt me in beide steden van goede kwaliteit, al kampt sevilla met een accent…
Daarnaast is de kans op een baantje daar groter lijkt me, en het weer is een grote plus! (Ik ga van febr tm juni).
Maar salamanca is dan weer een echte studenten stad wat ik ook super leuk vind…

Graag hoor ik jullie mening en ervaringen! En hoe zit het met de leef kosten bij beide?