Ik wil al een tijd naar Andalusië en deze zomer gaat het er dan eindelijk van komen. Ik wil er een taalcursus gaan doen. Weet alleen nog niet waar! Ik wil het liefst dichtbij het strand zitten, op een plek waar ik om het maar even cliche te zeggen ‘me nog kan onderdompelen in de Spaanse cultuur’. Weet iemand waar dit kan in Zuid-Spanje? Wil graag ook wat van de cultuur zien, excursies maken naar Sevilla of Marokko. Op de plek zelf moet het niet heel toeristisch zijn, maar wel een gezellig centrum bv. Heb leuke dingen gehoord over El puerto de Santa Maria en la Herradura maar wil graag meningen horen van mensen die er geweest zijn! Tips over organisaties of taalscholen zijn ook welkom. Alvast bedankt
Aan al je wensen wordt bij de taalscholen daar tegemoetgekomen, inclusief excursues naar Marokko.
Bijzonder kan ik je Babel Idiomas en Malaca Instituto aanbevelen. Ik ken ze beiden, de eerste is klein en persoonlijk, de tweede is groot en van grote faam.
Ik sluit me hier zeker bij aan. Over Malaca instituto was ikzelf erg tevreden. Ze zeggen overigens dat dat de beste Spaanse opleiding is van Spanje. Kun je dus niet erg mee misschieten!
bedankt voor jullie reacties! malaca instituto lijkt me een goede school, maar dat hij grootschalig is spreekt me minder aan. ik zoek eigenlijk een kleinere school zodat er wat meer persoonlijke aandacht is! en is malaga nog wel typisch spaans? het lijkt me best toeristisch!
Málaga is niet echt toeristisch. Het gedeelte waar Torremolinos begint zeker wel, maar de stad zelf is echt spaans.
Waarom neem je niet eens kontakt op met Babel Idiomas , de eigenaar Boelo van der Pool neemt er de tijd voor om je wensen aan te horen en je te adviseren welk type cursus je het best kunt kiezen.
Doe hem de groeten van mij, misschien helpt het wel.
Tja, als je naar Andalusië wilt, dan kun je ook naar Granada gaan! ( het ligt alleen niet aan de zee). Granada is wel mooi centraal gelegen. Dit heb ik vorig jaar gedaan, bij don quijote. Granada is een mooie stad waar veel te zien is van de moorse cultuur. Verder heb ik ook gewoon uitstapjes gemaakt naar cordoba en een weekend naar Marokko ( dit kan echter ook vanuit malaga, er is een touroperator die dit daar aanbiedt.) Het is goed mogelijk om vanuit Granada met de bus naar andere steden in andalusië te gaan.