Taalcursus Andalucía / Granada

Hallo

op vrijdag 10/6 vlieg ik naar Malaga en ik reis meteen door naar Granada. Ik tref er een vriendin en op zondag 12/6 nemen we afscheid. Dan heb ik een mooie week tijd voor mezelf. Ik word namelijk verwacht op dinsdagmiddag 21/6 aan de Costa Brava (ik moet de binnenlandse vlucht nog boeken, vermoedelijk vanuit Malaga, Granada of Sevilla naar Barcelona)

Ik ben van plan om me een week in de Spaanse taal onder te dompelen. Mijn woordenschat is al matig, maar verder dan de tegenwoordige tijd heb ik me nog niet verdiept qua grammatica. Mijn uitspraak is alvast goed. Ik denk dat ik er goed aan doe om een weekje intensieve curcus te volgen om nadien terug de kracht te vinden om via zelfstudie de taal eigen te maken.

Ik vraag me dus voornamelijk af: zou ik in Granada blijven (dus van de vrijdag 10/6 tot de vrijdag 17/6 en nadien nog wat verkennen in de buurt. Of zouden jullie het anders aanpakken, bv. doe ik er beter aan om de zondag 12/6 naar bv. Malaga of Sevilla te gaan om daar een weekje les te volgen? Een combinatie kan natuurlijk ook bv. Granada naar Sevilla voor de lessen, en nadien via Ronda naar Malaga voor de vlucht…

Dus lijken mij de optie
A/ Granada 1ste weekend, Granada de week les, 2de weekend Granada (Sierra Nevada, …??)
B/ Granada 1ste weekend, Sevilla de week les, tussen vrijdagmiddag en maandag de vrijheid om bv. via Ronda naar Malaga te gaan voor de vlucht naar Barcelona (dan lijkt me de tijd in Malaga 1 à 2 dagen vrij ideaal)
C/ Granada 1ste weekend, Malaga de week les, 2de weekend (van vrijdagmiddag tot maandagavond) de vrijheid om bv. via Ronda naar Sevilla te gaan voor de vlucht naar Barcelona (maar dan lijkt me de tijd in Sevilla 1 à 2 dagen wel erg minimaal)

Voorlopig denk ik aan optie A of B, maar hoor graag jullie advies. De binnenlandse vlucht wens ik binnenkort al te boeken maar dat is dus in teken van mijn beslissing waar ik in Andalucia wil eindigen.

Opm.:
*Ik ben nog niet in de streek geweest
*Voordeel aan optie C lijkt me de kust en de nabijheid van Ronda. Maar dan lijkt me 7 à 10 dagen wel erg lang voor Malaga.
*Ik heb de indruk dat Granada mij het meeste zal aanstaan qua stad.
*Op zich hoeft de kust niet aangezien ik nadien een week aan de Costa Brava verblijf
*Ik kan een hoog reistempo aan, maar kan ook prima een stad beter beleven door er een lange tijd te zitten (bv. optie B)
*Ik kan ook gewoon de tijd reizen ipv les te nemen, zo niet, voorzie ik sowieso binnen enkele jaren een rondreisje van 2tal weken in Andalucia
*Zijn er nog leuke zaken in de nabijheid van Granada, een uitstapje van 1 à 3 dagen kan gerust ook bij optie A.

dankjewel om mijn overwegingen toch even te evalueren