Sziget festival reisgenoten begin augustus

Van 6 t/m 9 augustus barst het Sziget festival weer los!
Dit popfestival in het centrum van Budapest (Hongarije) staat naar verluidt garant voor cultuur en maximaal plezier.

Behalve muziek zijn er ook genoeg andere dingen te doen. Omdat het midden is Budapest ligt, is een uitstapje naar de stad zo gemaakt. Heerlijk even slenteren over de markt, historische gebouwen bekijken, clubben of ontspannen in een van de badhuizen.

Het lijkt mij heerlijk om hier heen te gaan en daarom zoek ik medereisgenoten.
Mijn plan is om twee of drie weken uit te trekken, voor de reis, het festival maar en ook nog andere steden op de weg ernaar toe te bezoeken. Mijn plan is om er met de auto naar toe te gaan en een tent mee te nemen.

Klinkt jou dit als muziek in de oren, reageer dan in dit topic!

jaaa! ik heb zelf ook net een topic hierover gestart, ik wil het graag meemaken! heb je inmiddels al mensen gevonden?

Hallo,

Iemand stuurde net een PM waarin ze aangaf dat ze ook meewil. Tot nu toe zijn we dus met drie mensen. Laten we hopen op nog meer mensen!

Hallo,

Ja ik was diegene die een PM stuurde ;).
Ik wil ook heel graag het Sziget festival meemaken, ga dus graag mee.

Gr.

Rowena

Hallo allemaal,

Ik ben erg verrast dat er zoveel animo is!
In de eerste week hebben er twee mensen via een PM en een persoon in dit topic. In een kleine week zijn er al vier geïnteresseerden en dat geeft hoop voor een mooie vakantie.

Omdat er vaak dezelfde vragen gesteld worden, geef ik hier mijn plan zoals ik dat oorspronkelijk bedacht had, maar nog niet beschreven had.

Mijn plan is om met een leuk groepje mensen naar Sziget te rijden. Een clubje van maximaal 6 tot 8 mensen lijkt mij het leukste. Op deze manier leer je aardig wat mensen kennen en tegelijkertijd is de club niet te groot zodat je helemaal onbekend blijft.

Het festival kunnen we zoals gezegd afwisselen met tripjes naar de stad Budapest en we gaan het combineren met een korte vakantie op de heen of terugreis. Daarvoor kunnen we iets kiezen wat op de route ligt, of waarvoor een kleine omweg nodig is. Ik heb hier zelf nog geen precieze ideeën over maar een stad zoals Wenen of Bratislava lijkt mij erg leuk. Ik hoor graag van jullie als jullie hier mooie ideeën over hebben .

De reden dat ik met de auto wil gaan is omdat het leuk is en omdat de kosten, inclusief benzine, vergoed worden door mijn werk. In mijn auto passen drie mensen, inclusief baggage.
Als we dus uiteindelijk met meer dan drie mensen zijn, zal er een tweede auto mee moeten rijden. Als jij de jouwe mee wilt nemen dan graag! Meld je ook even of jij een rijbewijs hebt. Ik ga namelijk niet het hele stuk alleen rijden.

Over de Sziget tickets: ik moet er ook nog een kopen.
meer informatie hierover kun je vinden www.szigetfest.nl.
Ik heb van vrienden van mij gehoord dat het verstandig is om naast je normale festival ticket een ticket te kopen voor camping Alternativa. Je bent dan gegarandeerd van een plekje voor je tent. Omdat het op een apart gedeelte van het eiland is, kun je rustig, zonder festivalgangers chillen bij je tent als je een keer geen zin hebt om naar een artiest te kijken.
De kosten voor het normale ticket zijn €195,- en het campingticket kost €40,-. Samen is dit dus €235,-. Let op! prijs van €195,- is voor een early bird ticket die te koop zijn tot 30 april. Als je je ticket na 30 april koopt dan kost deze meer, hoeveel meer weet ik niet.

Ik heb nog niet echt nagedacht over hoeveel ik precies ga uitgeven. In de regel doe ik wel rustig aan met m’n geld, kook ik meestal zelf en ga ik een of twee keer in de week naar een niet super luxe restaurant. Als jij dit anders doet: be my guest. Ik vind dat iedereen over zijn eigen geld gaat en dat we elkaar hier ook vrij in moeten laten.

Zo. Nu heb ik jullie genoeg vermoeid met praktische zaken. Laten we weer verder praten over het festival en hopen dat er nog meer mensen bij het supergezellige clubje aansluiten.

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“uQKjI6395iU” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

ok 2 topic’s maar ik ben ook geinteresseerd
jongen man 23 jaartjes =]
ik hoor het wel

Precies dat!

Ik had al een tijd eerder een topic geopend, maar die is inmiddels al weer naar de achtergrond verdwenen. Ik ga er ook met de auto heen en kan met 4/5 mensen incl. bagage. Inmiddels heb ik al 2 mensen gevonden die mee, maar daarmee is de auto nog niet vol. Ons idee is om in 1 keer naar Budapest te rijden en na Sziget nog een weekje langs het Balatonmeer te gaan. Op de terugweg nog een kort stedentripje is eigenlijk ook wel een goed idee.

Zondag 22 april om 15:00 meeten wij in Utrecht. Misschien een beetje kortaf, maar als iemand nog wil aanhaken die dag, roep maar!

Hallo allemaal,

Er zijn weer een paar weken verstreken.
Als starter van deze oproep moet ik helaas verstek laten gaan. Een vriend van mij heeft ook lucht gekregen van mijn plannen en we hebben besloten om met elkaar naar Sziget te gaan.

Omdat hij ook naar Lowlands gaat, gaan wij direct vanaf Sziget terug naar Nederland. Wij gaan zullen onze stedentrip/vakantie voor Sziget aan doen.

Ik hoop dat dit niet te vervelend is voor mensen en dat iedereen nog een mooie vakantie tegemoet gaat.

Veel plezier en tot ziens op Sziget!

Nou laat ik hier dan ook maar op reageren. Ik ga samen met een vriend van mij met de auto naar Sziget. En we hebben nog 2 plekken vrij in de auto. Natuurlijk moet de auto gewoon vol! het liefst dat er nog iemand is met rijbewijs is. Zodat ik niet het hele stuk hoef te rijden. Als je intresse hebt mail me dan even (: huubvisser92@gmail.com

Huub