Hallo allemaal,
Wij willen met z’n 2en de hele maand juni dit jaar naar Australië. Nu weet ik dat het dan herfst/winter is dus niet veel zon…
Heeft iemand ervaring met het weer daar in deze periode? Kan je nog wel terecht bij hostels of campings vanwege de kou? (Of slapen in een camper).
Zijn er bepaalde zaken die belangrijk zijn om te weten voor deze maand?
Nog tips voor goedkope tickets en/of huurauto/camper en hostels/hotels?
Bedankt !
Ik heb in de maand juli veel zon gehad, het was enkel fris en Melbourne was op een gegeven moment echt even koud. Hostels waren gewoon beschikbaar. Campings weet ik niet.
Hier het weer in Sydney en Melbourne in juni:
en er tussenin Bairnsdale: Melbourne - climate, averages and extreme weather records
Een paar kwalitatief goede lichte slaapzakken doen natuurlijk wonderen, een camper heeft een beperkte binnenruimte, dus warmt snel op. Over het open zijn hoef je je geen zorgen te maken.
Het blijft jammer dat je de mooie route via Snowy Mountains en Victorian Alps niet kunt doen. Je krijgt vast geen sneeuwkettingen bij de camper… Het wordt dus een kwestie van de kust volgen.
Goedkope tickets is een kwestie van zoeken op de diverse sites, Tix, Cheap Tickets, Schipholtickets en ga zo maar door. Ook bij de maatschappijen zelf zijn soms goede aanbiedingen.
Dat zoeken geldt ook voor hostels. Google eens op ‘hostels australia’.
Succes,
Willem