Hallo
Volgend jaar voor het eerst alleen backpacken, spannend!!!
Ik ben nu opzoek naar zoveel mogelijk informatie, heb jij enige informatie wil je die dan met mij delen?
Ik vlieg vanuit nieuw zeeland naar Sydney
Daar wil ik de route Sydney adelaide doen.
En als het kan ook Tasmanië meepakken
Ik blijf ongeveer een maand in Australië .
Ik reis met openbaar vervoer.
Nu zag ik dat je dit met de hopp on hop off. bussen kan doen, maar kan je dit misschien ook met lokale openbaar vervoer doen? Of ben je dan duurder uit?
Iemand nog leuke tips en suggesties over hostels, wat ik nou echt gezien moet hebben?
Alvast bedankt.
In welke maand zit je down under? In de australische winter is tassie namelijk best koud.
Gewone bussen zijn goedkoper, aar je komt minde makkelijk op bepaalde plekken. Voordeel vam een hoponhopoff bus is dat ze langs bezienswaardigheden gaan, nadeel is dat je beperkt de tijd hebt op sommige plekken en juist ruim de tijd op andere. Je kunt minder goed je eigen tijd indelen. Als je bepaalde onderdelen van je route in je hoofd hebt, kun je daar heen reizen en daar eventueel een georganiseerde tour doen, bijvoorbeeld op tasmanie en voor the great ocean road. Tussen de grote steden is reizen met lokale busmaatschappijen of greyhound goedkoopst.
Hostels veranderen per jaar, dus daar kan ik moeilijk tips over geven. Het zijn vaak de gasten en de (tijdelijke) werknemers die een hostel leuk of minder leuk maken, is mijn ervaring.
Als het goed is ben ik rond januari/ februari in australie.
Ooh super dank je wel voor je informatie. Dat scheelt weer in de kosten als ik met het lokaal openbaar vervoer ga.
Orienteer je wel heel goed bij het openbaar vervoer want er zijn diensten die bijvoorbeeld alleen op maandqg, woensdqg en vrijdqg rijden en dan ook nog eens maar eens per dag; Het is dus geen kwestie van: als ik een bus mis neem ik straks de volgende wel.