rondreizen met het openbaar vervoer ..Need a little help..

Hallo medereizigers,
Ik ga in Oktober voor een jaar naar Australie… Wil heel Australie rond gaan
maar wat is de beste route die ik dan kan doen?
Ik land in Sydney dus wil vanaf daar vertrekken…
Iemand tips?

Thanks.
Love

Hallo Laura,

Hoe ga je Australie rond? Eigen vervoer…?
Met meer informatie kunnen ongetwijfeld meer jou helpen!

groetjes,
Kees

September-april voor het zuiden en mei-augustus voor het noorden.
Dus bv:
October, november: NSW en Vic December: Tasmania. Januari, Februari, maart Vic SA, Red Center en naar Perth. April naar Broome en de KImberleys. Mei juni: WA, NT, Juli Augustus NT en QLD. September Sydney. Naar het Red Center kan je ook vanaf bv Darwin in mei, juni.
Yeehaw

@ Kees
Ik ga er rondreizen met het openbaar vervoer trein en bussen dus.

@ Yeehaw
Thank!

Als je een jaar de tijd hebt, zou ik niet te veel vantevoren plannen. Laat het een beetje op je af komen en neem de weeradviezen van Yeehaw mee.

Reizen met het ov in Australië is goed te doen. Regel zoveel mogelijk ter plekke. Je kunt wel kilometerpassen nemen bij bijvoorbeeld Greyhound (bus), maar neem altijd minder kilometers dan je van plan bent en neem nooit een vaste route. Je weet namelijk nooit wat je gaat doen en of je eventueel met mensen mee kunt reizen. Treinen (als die er al zijn) zijn vrij prijzig. Wel kun je op de grote trainroutes (Sydney-Perth, Adelaide-Darwin, enz.) 50% korting krijgen met bepaalde bakcpacker-passen (VIP, YHA, Nomad). Bekijk dit vantevoren, want regels kunnen veranderen.
Vraag in information centres naar opties voor verschillende busmaatschappijen. Greyhound is bekend, maar niet altijd de goedkoopste.

Succes!