Suzuki Grand Vitara - Geen ervaring

Hallo!

In juli 2013 trek ik met 2 vriendinnen voor 14 dagen naar Ijsland. Ons plan is er om 14 dagen een 4x4 te huren, namelijk een Suzuki Grand Vitara. We willen de Ringroad doen maar ook Landmannalaugar.

1) We vragen ons echter af of het rijden met die 4x4 wel gaat lukken aangezien geen één van ons off road ervaring heeft, noch ervaring met het rijden met een 4x4.

Iemand tips?

**2) **Qua route wilden we eerst de volledige Ringweg doen, doch nu we waarschijnlijk heel de reis een 4x4 huren, zouden we de Ringweg willen doen, maar niet volledig rond. We zouden misschien vanuit het Noord-Oosten van Ijsland een binnenlandse doorsteek willen doen naar Landmannalaugar (en dus het Oosten van Ijsland overslaan). Is dit mogelijk/te doen?

Iemand tips?

3) Onze eerste 2 nachten in Reykjavik zijn al geboekt, doch voor overige slaapplaatsen blijft het moeilijk in te schatten of en hoe we dit moeten regelen. We nemen hoe dan ook een tent mee. Ik veronderstel dat campings niet noodzakelijk vooraf te boeken zijn? Of vergis ik me? :slight_smile: We gaan immers in juli…

Hoe dan ook willen we niet elke nacht in een tent slapen, en soms ook in een hostel/boerderij/hotel… Is het echt noodzakelijk deze vooraf te boeken?

Alvast énorm bedankt!