Wij gaan in Juni, eind juni naar Ijsland, de eerste keer, we gaan 16 dagen.
We willen denk ik toch wel naast het rijden over de ringweg ook wel het binnenland in, zeker naar landmannalaugar, en misschien naar: Laki, Askja en de binnenweg F732.
Wij twijfelen over het volgende, echt 2 totaal verschillende opties:
4wd camper en dan om de zoveel nachten op een camping om te douchen enzo.
Of een gewone auto en dan een paar keer waar 4wd nodig is voor 1 dag een 4wd huren(voor naar landmannalaugar).
aan te raden om nu al te huren of te wachten tot zeg een maand voor vertrek?
Iemand bruikbare tips of ervaringen om ons te overtuigen wat te doen?
Voor de overnachting bij B&B/ slaapzakacc. moeten we rekenen op ongeveer 100 euro p.n, 2 pers?
Eind juni is al het hoogseizoen in IJsland. Tijdig vooraf boeken is dus aan te raden.
Een 4wd camper is erg prijzig.
En als je een gewone auto huurt en een paar keer een 4wd waar nodig, dan heb je een paar dagen dubbel huur. Weet je ook zeker dat de autoverhuurbedrijven verspreid over IJsland zit? De meeste zitten in Reykjavik.
In jullie geval zou ik aanraden om een jeep (4wd) te huren en een tent mee te nemen. Is dat iets voor jullie?
Overigens, als je een gewone auto huurt en je gaat de ringweg rond, dan zie je al heel wat (je kunt dan nog steeds geysir zien, Myvatn, Skaftafell etc).
We gaan van 12 juni tot en met 28 juni, schreef hierboven eind juni, moet dus midden juni zijn. Maar geloof dat het hoogseizoen dan ook al is begonnen.
Een camper is erg prijzig, zeker een 4wd., daar zijn we inmiddels achter gekomen.
En idd zaten we zelf ook aan een tentje te denken en een 4wd, want ja zijn er idd onderweg verhuurbedrijven?
We willen graag een 4wd, weet gewoon van mezelf dat we straks in de auto zitten en we dan balen dat we geen f-wegen op kunnen.
Dit weekend gaan we eens goed zoeken en bedenken wat we gaan doen. Zelf een tent meenemen of is er ergens op Ijsland een bedrijfje waar je kunt huren of misschien wel redelijk in prijs kunt kopen.
Dan zal het helemaal aan het weer liggen of we alle dagen kamperen of een deel daarvan en het andere deel in slaapzakaccomodaties bv.
Zal een nieuw topic starten met mijn tent-vragen
Carla