camper of 4*4 en logies

Hallo, wij gaan met ons gezin dit jaar naar ijsland. we twijfelen nu of het beter is om met een camper (4x4) of huurauto en logies regelen. ook qua tarieven enzo zijn we er nog niet uit. wat raden jullie aan? (kinderen 8 en 10 jaar).
hoor het graag. ps veel vroegboekkortingen geldig tot 1-2-12, is dat marketing of noodzakelijk?

Dat ligt er ook aan wanneer jullie willen gaan. Voor zover ik van andere mensen heb gehoord, moet je accommodatie wel van tevoren boeken als je in het hoogseizoen gaat (juni-juli-augustus, en tegenwoordig schijnen ook mei en september al drukker te zijn). Ik ben er zelf in april geweest en had dan juist vaak een hele slaapzaal of zelfs heel hostel voor mezelf alleen.

Met een camper kun je wellicht makkelijker op de bonnefooi reizen en ter plaatse nog kiezen waar je overnacht, terwijl je met huurauto + hostels / hotels / schoolcampussen wel van tevoren moet vastleggen. (Maar dat geldt dus voor hoogseizoen… ik ga ervan uit dat jullie dan reizen, gezien de leeftijd van de kinderen.)

Een andere optie is misschien nog een auto huren en zelf tenten meenemen. In ieder geval vond ik eigen vervoer wel heel handig, het openbaar vervoer gaat niet zo vaak, en veel plekken onderweg zijn zo mooi dat je telkens even wilt stoppen om te kijken of foto’s te maken.

Op mijn website onder Travel > Iceland 2007 lees je allerlei algemene tips en rijden-in-IJsland tips.

Veel plezier! Het is een prachtig land.

hey Cecilia,

hartelijk dank voor je tips! we gaan ermee aan de slag

groet
wido