IJsland rondtrip route+ campeerwagen??

Hallo, we hebben een rondrit gepland in IJsland 14 dagen
Wat denken jullie van:
2 dagen Reykjavík
1 dag golden circle
2 dagen omgeving sn/efellsjökull
1dag blandus
2 dagen akureyri
1 dag myvatn
1 dag seydisfjördur
1 dag höfn
1 dag myrdalsökull
2 dagen Reykjavík
Bedoeling is dat we rond deze dorpjes vanalles gaan bezoeken
Wat vinden jullie van deze schema?
Weten jullie in Reykjavík een goede/goedkope firma die campeerwagens verhuurt?
Zoniet aan de luchthaven???
Ik denk dat een campeerwagen goedkoper is dan hostels/hotel
Als je een campeerwagen huurt komen er dan taks of extra’s bij ( ik vind er niks over op het net, dus ik vermoed dat er niks bijkomt)
Alvast bedankt voor de hulp, volgende keer zal ik bij elk dorpje de bezichtigingen schrijven dat we gaan bezoeken, handig voor de volgende reizigers :hugs:
Groetjes en tot binnekort

Google op RV rental Iceland. Let goed op welke wegen je mag berijden. Veel wegen zijn gravel en mag je met een huurauto niet op. Tenzij je een 4x4 hebt. bv. Kleine 2-pers camper op een Toyota Hilux.

Hostels en hotels zijn duur maar een camper ook… zelf effe googlen wat het best uitkomt. Als je voor goedkoop gaat, google dan naar sleeping bag accomodation. Of kijk effe op onderstaande sites. Er staan geen prijzen op maar linken vaak door naar de site van het hostel zelf waar wel prijzen op staan.

http://www.south.is/en/where-to-stay/sleeping-bag-accommodation
http://www.northiceland.is/en/where-to-stay/sleeping-bag-accommodation
http://www.west.is/en/stay-and-dine/sleeping-bag-accommodation

Ben zelf nooit in ijsland geweest maar ga aankomend jaar! Wellicht kunnen we routes uitwisselen, ik ben aan het puzzelen voor de mijne maar nog niet helemaal rond. Ga zelf ook 2 weken, mijn route zal waarschijnlijk veel overlappen met de jouwe. Wat me opvalt: Wat wil je 2x2 dagen in Reykjavik doen??

Wat travelbull aangeeft klopt maar gedeeltelijk: Je hebt op sommige wegen een 4x4 nodig (geloof F-wegen), maar veel gravelwegen zijn te berijden met een huurauto en dat mag ook gewoon. Met de route die je aangeeft zit je zo ongeveer altijd op een asfalt weg dus heb je geen bijzondere auto nodig.

Beste Stimi,wij zijn 3 jaar geleden (weliswaar in april maar mooi weer gehad) voor 2 weken naar Ijsland geweest en persoonlijk zou ik daar niet willen rondreizen met een camper. Vanaf het moment dat je de ringweg even verlaat is het merendeel onverhard en dikwijls bezaaid met grotere stenen of wasbordvorming. Wij hadden een Suzuki Jimny gehuurd en zelfs daarin werden we soms behoorlijk door elkaar geschud. Wat betreft de route zou je ook eens kunnen denken aan Kaldidalur. Dit gebied geeft je een heel goede indruk van het binnenland van Ijsland en is een goed alternatief als je de F-wegen naar Landmannalaugar wil vermijden. Ok de West Fjords (Latrabjarg, Dynjandi,…) is prachtig.Qua kosten vond ik de combinatie autohuur (kleine 4x4) en hostels toen goed meevallen maar zoals gezegd, het is 3 jaar geleden en het was voorjaar. Ik zou dus gewoon wat prijzen opzoeken en vergelijken.Succes,Frederik

Ok merci, ga ik zeker eens opzoeken

We gaan graag nog eens een nachtje stappen, daarom om te starten doen we 2 nachten Reykjavík, we landen maar om 15u of zo,bij de terugweg kan het zijn dat het maar 1 nacht is valt te zien hoe de reis verloopt, je kan Reykjavík ook gebruiken als logeerplek en in de buurt iets gaan bezoeken zoals blue lagoon en de bruarfoss