Surprise birthday party!! :D

(origineel bericht op be-more.nl)

Surprise birthday party!! :smiley:

Surprise birthday party!

Even een verslagje over donderdag 19 september vanaf 15.00!

Samen met Frauke was ik op ons project bij Wentworth. Frauke was toevallig een middagje bij ons op het project, aangezien ze 's morgens ergens moest zijn 100 meter verderop. Nina kwam in de loop van de middag ook naar het project, want het was immers onze laatste dag daar. De andere twee Belgische meiden gingen vandaag hun reis voorbereiden, want die gaan nog een mooie reis maken na een maand Wentworth. Ze zouden rond 15 uur nog naar het project komen met hapjes om de aunties te bedanken en afscheid te nemen, maar het duurde maar en duurde maar. Ondertussen gingen de aunties ook langzamerhand naar huis, dus dacht ik, dan kunnen wij ook wel gaan en dan gaan we morgenochtend wel even terug om ze te bedanken en afscheid te nemen met z’n allen. Dus dat sprak ik met hen af en gingen we richting huis.

Nina was alsmaar aan het treuzelen, ‘ze voelde zich een beetje duizelig, hoofdpijn’, hier een rondleiding aan Frauke met foto’s en daar een filmpje maken van de aapjes. Ik zeg heb je wel genoeg gegeten en gedronken vandaag? Dat wist ze niet, dus ik zei neem wat water en een snoepje voor wat extra suiker en dan kunnen we weer verder. Nou de terugweg heeft wel een uur geduurd in plaats van een half uur wat we normaal wandelen. Frauke en ik vonden het allemaal wel raar en voelden dat er misschien wel wat anders aan de hand was. Frauke is 3 oktober jarig en ik zaterdag. De meiden hadden al eerder gezegd dat we donderdagavond onze verjaardagen wel konden vieren, dus vandaar :wink:
Het laatste stukje was ik direct door naar huis gelopen, omdat ik om kwart voor 5 nog een massage had geboekt bij de dochter van de huisbaas die een sallontje heeft achter in onze tuin. Nina en Frauke gingen samen nog even wat was ophalen.
Eenmaal thuis was ik benieuwd wat ik aan zou treffen, maar alles zag er gewoon hetzelfde uit en in de koelkast geen bijzondere dingen voor een feestje.
Ik ging meteen richting de massage, want door de langdurende terugweg was het al kwart voor 5 toen ik terug kwam. Jemig, zo’n ‘hardhandige massage’ heb ik nog nooit gehad. Ze deed het wel erg goed, maar ik heb elke spier in mijn rug wel samengeknepen gevoeld (en ik voel het nu nog)! Na een half uur liep ik niets vermoedend terug naar ons huis en toen zag ik ineens slingers hangen en een vrolijk feestelijk gedekte tafel met champagne. Woooouw, dat was nog eens een leuke verassing, zeker omdat ik het echt niet meer verwacht had.

Frauke en ik hebben de champagne geknald en samen hebben we geproost! We kregen mini pizza’s als aperitief (die ik de vorige dag niet warm mocht maken van hun 3. Ik vond het maar raar, want normaal houden zij ook wel van een lekkere snack op z’n tijd, maar nu is dat mysterie ook weer opgelost;)).
Ze vroegen me wat ik wilde eten, want ik mocht kiezen. Ik had in de afgelopen weken al verschillende keren gezegd dat het me leuk leek om eens te braaien (dat is zuid-afrikaans voor een bbq), maar dat hadden we opvallend genoeg nog steeds niet gedaan. Ze hadden afgelopen week al vaker gezegd, we bestellen donderdag wel een lekkere pizza ofzo en ik dacht, oké dan. Dus geheel onverwacht mocht ik het zeggen… Ik wilde een braai zeggen, maar aan de andere kant dacht ik, daar ligt echt niks voor in de koelkast… Toch zei ik dat ik dan wel graag wilden braaien en dat was ook precies was ze verwacht hadden dat ik zou zeggen :wink: Ze hadden alles in huis gehaald en klaargemaakt om te braaien en verstopt in een andere kleine koelkast die me eigenlijk nog nooit eerder was opgevallen in de afgelopen 4 maanden haha! Hoppaaa, de braai kon aan! Ze hadden echt hele lekkere dingen klaargemaakt, super lief en leuk! Zelfs een hartje in de wortel gesneden haha :wink:

Frauke en ik kregen allebei een verjaardagskaart en samen een cadeau. Het was een party pakket met allerlei versiersels en die hebben we dan ook gebruikt :wink:
Nadat we heerlijk gegeten hadden en de tafel een beetje opgeruimd, kwamen ineens Jenny en Candy (twee aunties achterom). Jemig, wat een verassing, dat had ik ook echt niet verwacht!! Anneke, Ruth en Nina hadden allemaal uitnodigingen gemaakt voor de surprise party voor mij om een drankje te komen doen 's avonds. Ze hadden zo’n 10 mensen een uitnodiging gestuurd (aan mensen die we hadden leren kennen in de afgelopen maand bij het project, ons huishoudster, de huisbaas en Wilma de regiocoordinator). Uiteindelijk zijn er 5 mensen geweest en hadden er een paar zich afgemeld. Het was ook de bedoeling dat we vanavond de hapjes zouden eten en meteen ‘afscheid’ zouden nemen en dus helemaal niet vanmiddag of morgenochtend, maarja, wist ik veel!! Ze hadden van alles in huis gehaald om op tafel te zetten en ik vond het al maar raar dat we nog zoveel zakken chips hadden gekocht voor de laatste week en allemaal dubbele porties groenten in de koelkast (komkommer, paprika, wortel, tomaatjes, want die pasten dus blijkbaar niet meer in de andere koelkast). Maar gedurende de avond vielen steeds meer puzzelstukjes op zijn plaats en werden een hoop dingen van de afgelopen weken me duidelijk :wink:

De klap op de vuurpijl moest nog komen. Ruth, Anneke en Nina kwamen met een chocoladecake met ijsfonteinen erop (van die vuurwerk dingen) zingend ‘Happy Birthday’ naar buiten, aaaaaah wat heb ik genoten!! De cake smaakte heerlijk!

Tegen 22.00 uur ging het bezoek weer weg en hebben we de aunties bedankt voor de leuke en leerzame tijd op de trauma unit. Waaauw zeg, wat een avond. Tegen 12 uur kon ik mijn ogen gewoon niet meer open houden van de moeheid en ben ik naar bed gegaan.
Ik heb echt genoten van deze gezellige surprise party en tevens laatste avond samen. Frauke en ik hebben ons zeker al wel jarig gevoeld!! Nogmaals super bedankt meiden!! Xxxxxx

(origineel bericht op be-more.nl)