Suriname

Ik ben pas 2 weken terug uit Suriname, het land heeft mijn hart gestolen. Ik vertrek in okt.2011 voor een jaar naar Suriname om aan een vrijwilligersproject te werken.

Ongeveer 3,5 maand vertrok ik naar Suriname, met de bedoeling om bepaalde zaken ter plekke te regelen, dat heeft mij veel tijd en moeite gekost en na een maand ongeveer kon ik iets regelen via een bureau, vervolgens ook wel verhuist en bleef aan de Mozarstraat 89 gezellige woning met nog andere 9 studenten. Ik heb in de Kwattaweg gewoond, heel erg druk, ik zat op Maretraite, dit is een fijne buurt.

Er zijn vele organisaties die bemidden in huisvesting/stageplaats en vrijwilligerwerk, ik heb mij direct aangesloten bij iemand die vrijwilligers begeleid en kleine projecten uitvoer, de deelname kosten zijn 150 euro en dit bedrag wort deels geinvesteerd in de sociale projecten. Zij werkt samen met een vrijwilligersorganisatie uit Nederland (Tjietra 08653253).

Daarnaast was het overdag goed te doen met de fiets (25 euro per maand gehuurd bij Sander goede stevige nieuwe fiets. In de avonduren was een taxi wel op zijn plaats. Advies: Tourtonne Taxi 0475734 en liever geen eenmanstaxi.

tips:

• geef je gegevens niet door aan derden vb je mobielnummer/adres etc
  • in de avonduren lieft een taxi nemen
  • je kostbare spullen thuis goed afsluiten
  • vraag naar een bevestiging van je stageplek/werk/huisvesting
  • wees uiterst voorzichting in het uitgangscentrum zoals Havanna Lounge (er zijn wat figuren die rondhangen, ken genoeg studenten die hun tas/mobiel/ipod kwijt hebben geraakt. Of kerels die graag willen weten op welk adres je verblijft, niet zo goed idee om alle informatie door te geven.
  • fiets niet in verlaten buurten
  • boek geen tripjes vooraf en ook niet bij een tourbureau het scheelt heel wat in prijs.
  • neem een klamboe mee voor de muggen/muggenspul kan je het best in de supermarkt kopen.

Hoop dat jullie wat kunnen hebben aan deze info.

Hey thanks for the information!
Dat van de taxi is ook erg handig.

Maar mag ik vragen hoe jij tours/dagtrips hebt geboekt? Heb jij dat daar lokaal gedaan? Want ik heb wel interesse om af en toe een dagtrip te doen, ik had al naar diverse ‘touroperators’ gekeken.

groetjes

Hoi Nancy,

je kan je tripjes ter plaatse boeken, als je in een studentenhuis terecht komt kom je automatisch in contact met touroperators die tripjes voor studenten organiseren, het ligt heel erg in de prijs. Sommige trips worden voor weinig geld aangeboden maar de kwaliteit is helemaal zoek. Er is niet echt een touroperator die ik kan aanbevelen. Ik heb gewoon rondgekeken wat zij te bieden hadden en op 2 trips na is het redelijk tot goed gegaan.
Meestal hangen er heel wat tips in de studentenhuizen. In een studentenhuis waar ik gelogeerd heb, hebben wij ook veel tripjes met behulp van mijn contactpersoon zelf kunnen regelen voor niet al te veel geld. Helaas ben je voor tripjes veel geld kwijt, het binnenland is de moeite waard om te bezoeken.

Een aanrader om trips te boeken :
SouthWest Xpedition Tours
http://surinamexpedition.com

Greentours in Parimaribo is een zeer goede organisatie. Kwaliteits trips door de jungle en in elkaar gezet met de 'groen’gedachte, dus met veel aandacht voor de natuur…

www.greentoursntravel.com

hier kun je diverse info opzoeken en is daar ter plaatse te boeken,…

Veel plezier en succes…

Hoi, als je zin hebt in trips Bezoek facebook page van Celestial Beauty Tours dan zie je de fotos en kortingen en vertrekkende tours. Dan heb je zelf een beeld.

Ben het gedeeltelijk met je eens, behalve je opmerking boek niet vooraf,… idd je bespaart een hoop euro/s maar komt vaak bij louche bedrijven uit met oude niet gekeurde auto/s en onervaren chauffeurs uit. Hier is afgelopen zondag een stagiere omgekomen bij een auto ongeluk, is dat het besparen van een paar euro?s waard? of wil je ook nog naar huis om je avonturen te kunnen vertellen???

Mijn advies is juist WEL vantevoren boeken, in dit geval boek je bij een anvr aangesloten bedrijf en zijn die technische dingen gecovered… Helaas is het zo dat de nederlandse stagieres altijd goedkoop goedkoop goedkoop willen, terwijl dit dus het gevolg kan zijn. Nederlanders zijn nu eenmaal zuinig, maar gebruik je hersenen en boek JUIST WEL vantevoren bij erkende reisorganisaties, zo voorkom je dat je bij een dronken 21 jarige surinamer in de auto terecht komt!!! Peeps, be smart en zet nu eens die euro tekens UIT jullie hoofd!!!

Een goede erkende reisorganisatie die wel in suriname zit (voor de zuinige onder ons) is Green Tours.
www.GreentoursNtravel.com

Deze organisatie is er al 4 jaar en maakt gebruik van opgeleide gidsen en erkende tourbedrijven met auto/s die gewoon gekeurd worden!!! Je betaald idd wat meer als die nep tour operators, maar dit is werkelijk veilig, plus weten de gidsen alles te vertellen over suriname.