Graag zou ik volgend jaar (2011) naar Suriname willen gaan, maar alleen zie ik dat zeker niet zitten en mijn vrienden reizen niet graag. Daarom had ik willen vragen of er goede reisorganisaties zijn die naar Suriname gaan. Of met een 1 of 2 personen zou ik ook wel willen gaan. En wat zijn dan de goedkope plaatsen om te gaan?
Je moet je niet afhankelijk maken van anderen.
Ik ga 03-01-2011 naar Su voor 4 wk, ook gewoon alleen, ben benieuwd!
Ja maar de eerste keer kan het toch altijd handig zijn om niet alleen te zijn.
ik ga ook in 2011 naar Suriname.
Laat je eerst goed inlichten, waar wil je heen, wat wil je doen.
waar moet je niet zijn ect…
Er zijn een hoop Nederlanders, mocht je ze zoeken in Suriname, zoek dan eens bij Zus en Zo en het vat.
Dat zijn 2 cafés waar bijna alleen maar Nederlanders zitten…
Groetjes Josephine
Ik dacht aan een groepsreis, maar ze zouden mij het gehele programma nog doorsturen. Ikzelf ben Belg, maar ik zit op een Nederlandse site, omdat er in België niet veel over Suriname te vinden is.
bij Zus en zo zit een reisbureau boven, bijna alle reizen zijn met groepjes. Galibi, dolfijnen enzo…
ga je naar bronsberg, of kababalebo dan kun je nog wel eens een van de weinige of de enige zijn.
Voor een complete groepsreis zou ik gewoon even bij een reisbureau informeren, desnoods bel je een Nederlands reisbureau op. Vaak kun je ook het pakket in Nederland bestellen, zelf naar Suriname reizen en daar aan de geplande activiteiten mee doen. Dit is vaak wel duurder dan zelf wat vinden in het land ter plekke, zeker als je niemand daar kent. Ik zal zeggen, laat je goed informeren, en geniet van je vakantie!
Groetjes Josephine
Ik heb het programma gekregen van de mensen die naar Suriname zouden gaan en het spreekt mij wel aan, maar dan wil ik wel weten wat de gemiddelde leeftijd is van de groep. Er gaan max 10 personen mee.
Je moet het zelf weten uiteraard…maar het is goed te doen alleen hoor.
Ben nu in Nickerie en ga morgen naar Bigi pan om te vissen en krokodillen/vogels te zien. Met de bus Parbo-Nickerie is maar 5 Euro…als je zelf alles regelt ben je dus veel goedkoper uit. Als je een excursie zelf terplekke regelt met de locals ook.
In Paramaribo kan je een fiets huren en fietsen naar Marienburg, Nieuw Amsterdam, Peperpot, enz, of gewoon door de stad zelf, kost 5 Euro per dag…eten en drinken kost ook maar weinig. Overigens zie ik maar heel weinig blanken hoor, maar misschien zijn die ook allemaal aan het werk (ivm stages).
Maarja de een reist liever alleen en de ander groepsgewijs.
Is in ieder geval leuk hier en lkkr warm.
Ja inderdaad. Iederzijn ding he. Maar goed dat het jou daar bevalt. Ik ken iemand die daar stage zou doen (vermoed ik).
er doen veel mensen stage in het land.
en ik hoop er 1 van te zijn straks…
ik heb iemand wel eens horen zeggen dat Nederlandse stageres de 6de bevolkingsgroep zijn…
Ik ga in maart 16dagen naar Suriname!