Hoi allemaal!
Ik wil in januari/februari 2015 beginnen met mijn reis door Zuid-Oost Azie. Ik wil graag beginnen met 2 weken surfen op Bali.
- omdat ik dit heeeel graag wil leren. 2. omdat ik alleen ga reizen en zo direct veel leuke mensen leer kennen en 3. omdat ik de eerste twee weken een beetje ‘gepland’ wil hebben om vanaf daar rustig te kunnen bekijken wat mijn volgende bezoek wordt.
Ik ben me een beetje aan het oriënteren en ik zie veel reisorganisaties die surfpakketten aanbieden. Dit is vaak incl. overnachting en lessen enzo maar als ik op ‘losse sites’ kijk van surfscholen zelf, blijkt het huren van een board bijvoorbeeld veel goedkoper.
Ik wil natuurlijk niet te veel geld uitgeven in de eerste twee weken maar ik wel wel zeker weten dat ik op een goede accommodatie terecht kom en goede lessen kan krijgen.
Wat is slimmer, een pakket boeken of zelf alles regelen? en zo ja, wat zijn jullie tips/ervaringen?
Super thanks!!
Ik heb een keer een les genomen, en dat was geen succes
Dat lag grotendeels aan mezelf, maar ook een beetje aan de ‘instructeur’ die beslist geen erkende instructeur was maar een van de boys van het strand. De prijs was er ook naar.
Ik zou ter plekke iets regelen. Want misschien vind je surfen wel helemaal niet leuk, of heb je (net als ik) geen talent? Of misschien valt de plek tegen of de surfschool, wil je op een gegeven moment zelf oefenen en geen les meer?
Ter plekke kun je van alles boeken, variërend van een cursus van één of meerdere dagen, of juist een lange cursus. Accommodatie is er volop op Bali. En er zijn zoveel surfers, dat als je de basis eenmaal onder de knie hebt, er beslist iemand zal zijn die je verder kan helpen. Een board is op veel plekken voor een paar euro te huur.
Eens met Jenny, zo ingewikkeld is surfen namelijk niet. Ik heb 2x een middag les gehad (een keer in Nieuw-Zeeland en een keer in Australië) en de surf in Bali is wel niet zo makkelijk, dat heb je zo onder de knie.