Surfplaats in Bali

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een plaats in Bali waar ik goedkoop en goed surfen kan leren (Mei maand). Liefst kom ik niet op al te toeristische plaatsen zoals Kuta. (Enigzins toeristisch mag van mij zeker maar dus niet al te) Een goedkoop hostel, huisje of hotel is ook welkom. Misschien een gratis kamer in combinatie met surf lessen?

Alvast bedankt,

Daan

Ben bang dat je zowel voor je surflessen en je accommodatie zult moeten betalen. Goedkope surflessen vind je op de drukke, toeristische plaatsen (Kuta). Er is daar een enorme keuze aan “surf-scholen”.

Goedkope accommodatie vind je daar ook, bijv. al kamers vanaf ca. IDR 100,000,- per nacht, door wat rond te lopen / te rijden en je ogen de kost te geven. Veel van die goedkope “hotels” hebben geen website of on-line marketing en zul je ter plaatse moeten vinden en boeken.

En in andere plaatsen zijn goedkope surflessen gelijk een stuk duurder? en hoe is de kwaliteit dan van surflessen in Kuta? Leer je er ook echt wat of is het meer wat aankloten? (Want zo’n idee kreeg ik namelijk van Kuta)

Daan

Overal ter wereld geldt - en dus ook op Bali - dat minder concurrentie resulteert in hogere prijzen. Dus ja, buiten de drukke gebieden zijn de surflessen duurder.

In Kuta kun je echt leren surfen bij div. “scholen”. Niet alleen van Balinezen, maar ook van Australische surfers.

Je kan op het strand een board huren, en de eigenaar van het board geeft je ‘les’ voor een paar euro per uur. Ik heb dit een keer gedaan, en het is inderdaad niet meer dan wat aankloten. Surfen kan ik nog steeds niet lol2

Je hebt ook professionele surfschools. Je krijgt dan een dag of een dagdeel les voor een paar tientjes. Zij hebben cursussen voor beginners en gevorderden. Ze hebben ook bepaalde garanties: kun je na zoveel tijd nog niet op je plank staan, dan krijg je gratis extra les.

Als je het begin eenmaal onder de knie hebt, kun je wellicht zelf elders verder oefenen en surfen. De basis zou ik echter in Kuta leren.

Als je echt een beginner bent dan is de baai van Jmbaran wat voor je! De surfscholen van Kuta geven hier bijvoorbeeld kinderen surfles.
Je kan bijvoorbeeld surfles krijgen van de strandwachters, zij hebben hun post vlakbij Four seasons, naast Jimbaran beach club!

Goedkope accomodaties zijn hier ook in de buurt!

Warme groet,

Marcello

Hej allemaal,

Bedankt voor alle antwoorden. Inderdaad besloten om naar Kuta te gaan. Nu was ik de lonely planet aan het doorlezen en daar kom ik dit stukje in tegen:
‘The beach break called Halfway Kuta, offshore near the Hotel Istana Rama, is the best place to learn to surf’

Nu heb ik hierop een beetje zitten googlen maar vond hier eigenlijk niks op. Weet iemand hier nog een goede surfschool en budget accomodatie om te verblijven?