Graag tips voor goedkope (surf) vakantie op Bali…
Alle info is welkom :zon02:
Hi Jamie,
De beste surfspots van Bali liggen in de achtertuin van onze B&B, wel 14 spots, allemaal +/- 10 minuten afstand gemiddeld op de scooter:
Airport reef > Jimbaran beach > Balagang > Bingin > Impossibles > Padang padang > Uluwatu > Nyang Nyang > Greenbowl Bali Cliff > Secret Beach reef > Geger Beach > Sri Lanka > Hyatt reef > L&R
Je kan onze facebook pagina en webpagina eventueel bekijken :
Warme groet,
Marcello :chin:
marcello@homebalihome.com
Ik neem altijd een OAD, Neckermann (touroperator) pakket. Dan heb je meestal voor 800 euro een vliegticket + goed hotel.
Anders raad ik je B&B Bagus aan vlakbij kuta. Kost je een tientje per nacht.
Canggu is overigens een leuke spot! ongeveer een half uurtje met de brommer vanaf Kuta.
Medewi is een ideale left hander voor met name longboarders.
Kijk ook op http://www.surf-vakanties.nl/surfbestemmingen/azie/indonesie/bali/
Daar haal ik mijn surfinformatie vandaan.
Succes en veel plezier alvast!
Hoi Jamie,
Wanneer ga je? Per spot is het afhankelijk van de swell, maar dat weet je waarschijnlijk wel.
Afgelopen oktober heb ik een maand in Indo doorgebracht, onder andere om te surfen in Bali. Ik ben eerst in Kuta beland, waar ik de beste golven ooit heb gesurft. Het stadje was niet helemaal mijn ding, veel dronken Ozzies en Engelsen. En vervelende Indo’s. Maar de surf was het helemaal waard. En je kunt er erg goedkoop verblijven. Op Poppies Lane II heb je meer dan genoeg goedkope opties. Ik verbleef in de ‘Suka Beach Inn’, ook op Poppies Lane II. Het is een groot typisch Balinees complex met verschillende luxe en minder luxe kamers. Je kan er al vanaf veertien euro per nacht verblijven. Alle kamers kijken uit op een tropische binnenplaats compleet met mangobomen, Frangipani (dat is die heel mooie gele Balinese bloem)-bomen, palmbomen en een zwembad.
Daarna naar Belangan (Sea View Bungalows!! Niet heel goedkoop, maar o zo mooi…), Bingin, Impossibles, Uluwatu en Padang Padang. Dit zijn allemaal top plekken om te surfen. Wat een waanzinnig mooie kust daar… Ik wil zo graag terug!!
Neem je je eigen board mee? Zo niet, dan zijn er op bijna al die plekken ook boards te huur. Ik ben redelijk afgezet een paar keer, maar in theorie zou je voor 10 euro per dag klaar moeten zijn.
Als je het leuk vindt nog meer te lezen, dan heb ik een hoop reistips over Bali (en Java) voor je op mijn blog www.wahinesurfers.blogspot.com.
Anyways, veel plezier en geniet ervan!
Jessica Scheper