super leuk om terug te zijn!

(origineel bericht op be-more.nl)

super leuk om terug te zijn!

Wow, wat is het leuk om weer terug te zijn!! Helemaal nu we in Nyendo zijn en ik al een aantal lokale vrijwilligers van vorig jaar heb terug gezien. Iedereen reageert heel enthousiast, erg leuk! Omdat er nog een Marijke in de groep zit en ik er voor de tweede keer ben, ben ik inmiddels omgedoopt tot Malaika Senior haha… Maar t blijft nog wel ff wennen om niet steeds op je eigen naam te hoeven reageren.

Ondanks dat ik ontzettend veel herken, zijn er ook best veel nieuwe dingen en positieve ontwikkelingen. Zo heeft FOHO een nieuw kantoor, die veel groter is dan de vorige. Zo is er meer ruimte voor verschillende projecten. Er is nu bijvoorbeeld een kippenproject, waarbij ze geld ophalen voor het project, door eieren en vlees van de kippen te verkopen. Ook is er meer ruimte om de naaimachines uit te stallen en is er daarnaast ook voldoende ruimt over voor de kinderen. Mooi om de vooruitgang te zien!
En natuurlijk de boda’s (brommertjes) van FOHO!! Een deel van ons sponsorgeld is daar vorig jaar aan besteed en dan is het natuurlijk heel leuk om te zien dat ze goed gebruikt worden en er zelf ook op te kunnen zitten! Sowieso super leuk om weer op de boda te rijden :slight_smile:
Behalve de office is ook het vrijwilligershuis is een stuk groter dan het huis van vorig jaar! We hebben een ruimere woonkamer, een aparte keuken en zelfs ruimte voor een eettafel… Én een eigen buitenplekje, ook heel fijn! Best luxe dus vergeleken met vorig jaar… Beetje jammer is alleen dat we ook een extra vriend in huis hebben…een muis(je)! Nou ja, wie weet kom ik over m’n angst heen deze weken…

Vandaag was onze eerste dag op het project. We zijn 's morgens meteen aan de slag gegaan, dus de eerste stoof is alweer gemaakt. 's Middags ben ik mee geweest om een rolstoel weg te brengen, naar een jongetje die niet kan lopen. Één van de vorige vrijwilligers had dit geregeld, maar het was helaas niet op tijd klaar voor zij naar huis ging. Het jongetjes was er erg blij mee, mooi om te zien!
Ben erg benieuwd wat we de komende weken allemaal gaan doen. Er zullen veel bekende dingen bij zitten, maar er zijn ook nieuwe projecten, zoals het werken met kinderen met een handicap. Lijkt me erg interessant, ben benieuwd wat het precies inhoud.

Mavin, het jongetje waar ik vorig jaar veel contact mee had is helaas niet meer bij FOHO… Hoe het precies zit weet ik nog niet, maar hij komt niet meer naar FOHO, maar is ook niet terug naar familie o.i.d. :frowning: Mukasa (projectleider) kon me er niet echt duidelijkheid over geven, maar wilde het gaan vragen bij de vrouw waar Mavin 's avonds voor werkt(e). Wie weet zie ik hem nog, maar dat is even afwachten dus…

De groep Nederlandse vrijwilligers is trouwens ook weer erg gezellig. Het gaat weer helemaal goed komen dus de komende weken!

Liefs Marijke

Speciaal voor Anne, Ellen en Paula:

Ik heb jullie brief en onze foto afgegeven! Mukasa, Michael, Anthony en Mama Viola (vrouw die kookt) hebben hem gelezen (en hij is geloof ik ook bij alle anderen rond gegaan). Ze waren er erg blij mee en natuurlijk werd de chickenneck nog even besproken! Ik heb nog geen andere bekende vrijwilligers ontmoet, maar dat komt misschien de komende weken nog wel.
Charles kwam ook even langs bij FOHO. Hij herkende me meteen en wist m’n naam ook nog, leuk he?!
Waarschijnlijk gaan we ergens in de komende weken nog bij Joseph op school langs! Ben erg benieuwd hoe het met hem is en zal hem een dikke knuffel van jullie geven en natuurlijk een foto maken!!
Bruno werkt inmiddels op de markt. Doordat hij werkt kom hij alleen nog af en toe nog even langs bij FOHO, maar wat ik zo hoorde gaat het goed met hem.
Wanneer ik meer mensen zie of dingen hoor, laat ik het jullie weten :slight_smile:

(origineel bericht op be-more.nl)