Super goed begin van de laatste week

(origineel bericht op be-more.nl)

Super goed begin van de laatste week

Een drukke, lange maar hele leuke dag gehad!
Sigrid was benieuwd naar ons project dus is een dagje met ons meegegaan.
Vanmorgen eerst gewerkt bij de crèche, was weer een drukke bedoeling!
Omdat we woensdagavond de huismoeders en de andere kinderen willen laten zien wat de kinderen allemaal geleerd hebben moesten er vandaag wat liedjes geoefend worden…
Een liedje van het abc, de dagen, de maanden enz.
Gelukkig vinden alle kinderen zingen leuk… NOT! Hangen in de gordijnen, springen op tafel, staan op stoelen, gooien met speelgoed, dat is allemaal veeeeel leuker! Naja, uiteindelijk is oefenen wel een beetje gelukt hoor! Ben benieuwd wat het woensdagavond gaat worden, kan in ieder geval niet wachten!

's Middags zijn we eerst bij het meidenhuis van Chyntia geweest.
Gekletst en gezongen met de meiden en ja hoor, de galajurk werd met heel veel trotst geshowt aan Sigrid.
Fijn om te zien dat ze er toch heel erg blij mee is!
Omdat Laura en ik nog donatiegeld over hebben willen we aan alle huismoeders vragen of ze nog wat nodig hebben voor het huis of voor de kinderen.
Chyntia gaf aan dat ze graag borden, kommen, bekers, een dweil en een bezem wil, later komt ze hierop terug, ze wil in plaats van al dat liever een grote pan zodat ze tegelijk voor iedereen kan koken. We hadden tijd zat dus besloten de pan maar gelijk te gaan kopen, 2 meiden meegenomen uit het huis, hun wisten wel waar we die pan konden vinden, in de auto flink gelachen, Bulelwa had graag willen rijden, gelukkig snapte ze dat dit niet kon. Ze brachten ons naar een winkel met huishoudelijke artikelen, daar vonden we de pan maar ook borden, kommen, bekers, een dweil en een bezem. Chyntia was dolbij toen we binnen kwamen! Een big smile, glunderende ogen en een hele dikke knuffel! Beter bedankje was er niet!
Op naar het jongenshuis! De huismoeder was niet thuis, dus hebben haar niet kunnen vragen wat ze graag zou willen, morgen weer een dag…
Wel waren de jongens thuis, Simphiwe & Siphiwe, de 2 broers die beloofd hadden een liedje voor me te schrijven zijn er druk mee bezig!
Nog even gekletst met de jongens die thuis waren en toen was het ondertussen alweer half 5, tijd om naar huis te gaan.
Op de terugweg kwamen we Masixole & Simphiwe tegen, 2 jongens uit het jongenshuis, ze waren te voet op weg naar… Toen nog geen idee… We hebben de jongens een lift gegeven en moest ze afzetten bij een dansschool… Gelijk was mijn vraag natuurlijk of we even mee naar binnen mochten om een kijkje te nemen. Dit was no problemooo!
2 stoere jongens, met een baggybroek aan, sneakers aan en dikke blingers in hun oren, welke dans hoort daarbij? Juist, breakdance!
Toch was het dit keer niet het geval, toen de deur van de zaal open ging zagen we jongens, meiden, jong en oud stijldansen met elkaar!! Ook onze stoere jongens lieten hun moves zien nadat ze voor ons een stoel hadden gepakt zodat we rustig even konden blijven kijken! Zo grappig, stijldansen is wel het laatste wat ik had verwacht bij ze… Na hun stijldansmoves heeft Simphiwe ook nog zijn breakdancemoves laten zien, ik stond weeeer met mijn mond vol tanden.
Tijd om naar huis te gaan, ook met de stoere jongens een dikke knuffel gevolgd door een boks!

Ik zit nu in mijn vierde week, dus ook de vierde week dat ik door Motherwell rij, en ik blijf het maar raar en vervelend vinden, zo’n township… En die shacks blijven indruk maken, verschrikkelijk dat er zoveel mensen zijn die daarin leven met helemaal niks!
Als ik terug denk aan de afgelopen weken krijg ik ook een fijn gevoel ondanks alle ellende die ik heb gezien. Ik heb zoveel geweldige mensen ontmoet, m’n huisgenootjes waar ik super veel lol mee heb gehad, de lieve kinders die ik al gelukkig kon maken met een knuffel en hun mij ook, de huismoeders waar ik heel veel respect voor heb, de oudere jongens en meiden waar ik leuke gesprekken mee heb kunnen voeren en natuurlijk, niet te vergeten, Peter & Daphne, waar ik geen woorden voor heb!

(origineel bericht op be-more.nl)