sunset 'cruise'

(origineel bericht op be-more.nl)

sunset ‘cruise’

Het weekend gisterenavond afgesloten met een feest. Het team van de school was uitgenodigd voor een house-warming party. Het feest had veel weg van een bruiloft. Zelfde tenten, stoelen en zang/dans en eten, wel meer eenvoudige kleding. Ook deze keer weer bier en fris in blikjes. de glazen worden steeds opnieuw weer aangevuld met blokken ijs. velen drinken bier met een rietje. Enne… niet te vergeten… bij iedere slok opnieuw proosten! Deze keer nog beter het khmer-dansen aangeleerd en ook deze keer weer de gangnam-style dansen!

Inmiddels zijn Anouk en ik weer van de schrik bekomen. Poeh, dat was zaterdag effe heftig! Wij zaten op een boot voor de sunset ‘cruise’… totdat de boot kapseiste!
Zaterdagmiddag waren we heerlijk aan het relaxen bij een mooi zwembad. compleet met gitaarmuziek op de achtergrond. Kon niet mooier! Deze groep mensen ging met de instrumenten mee het water op. Wij werden uitgenodigd om mee te gaan. Daar zeggen wij geen nee op! ong. 20 personen op de boot. een boot met een plat dak waar ook mensen op kunnen zitten.
halverwege konden mensen die wilden gaan zwemmen zwemmen in de rivier. Een voor één er af springen natuurlijk omdat anders de boot uit balans ging.
Ik bleef lekker aan boord. Ik ben niet zo’n held in open water zwemmen…
enfin… terwijl een aantal mensen tegelijkertijd aan boord kwamen brak een opstapplank af en raakte de boot alsnog uit balans. Toen moest ik wel springen!!! Gelukkig aardig 'helder’en warm water en geen enge dieren… Iedereen lag in het water en had aandacht voor elkaar. al gauw bleek dat iedereen er was. …gelukkig geen persoonlijke ongelukken gebeurd. Ja, en zo langzamerhand kwamen slippers bovendrijven en werden velen zich bewust van kwijt zijn van tassen incl. telefoons, cameras en paspoorten.
Terwijl ik met de eerste groep mee aan boord kon van lokaal voorbij varend bootje met zand aan boord moesten anderen nog even wachten op de speedboot van de baas die op de hoogte was gebracht van het ongeval.
Bij terugkeer van de schrik aan het bekomen kwam met de speedboot terug ook veel materiaal weer terug. Natuurlijk drijfnat en veel kapot.
Ik had net voor vertrek mijn spullen (gelukkig!) achtergelaten bij de bar. Alleen mijn camera is kapot. gelukkig heb ik de foto’s nog! (op de memorycard)
Mijn slippers zijn keurig boven komen drijven.

Over slippers gesproken… vanochtend met de kinderen al hun voeten in de verf gehad. Met hun eigen voetafdrukken hebben we prachtige vlinders gemaakt!

(origineel bericht op be-more.nl)