sunrise of sunset gamedrive

hallo
we willen graag gamedrives doen in hlane nat park en ook hluluwe
wanneer is de mooiste gamedrive met sunset of sunrise en wanneer zie je meer wild?
wat raden jullie aan?

Hallo

Het is immers geen dierentuin waar links en recht de verschillende dieren
in omheinde stukken lopen!
Dus ieder dier dat je ziet is een bonus, de sterrenhemel zoals je die daar ziet is adembenemend!
Maar eigenlijk vind ik tot nu toe nog de morgen wandelingen in de wildbaan het mooist!
Je komt dan meestal minder dicht bij de dieren dan met een auto, maar als je dan al eens
oog in oog komt te staan met een groot wild dier, dat vergeet je nooit meer!
Vaak zijn de groepen ook kleiner en de uitleg over planten en dieren
is lopend toch net iets anders dan met een groep in een safariwagen!

Veel planplezier

Vroeg in de morgen is altijd super mooi, maar dat ook ene van de middag zijn. Als het erg heet is zou ik de ochtend doen, maar wij vonden beide tijden altijd mooi… Dus het is erg persoonlijk. Wij doen per dag altijd beide!

dank voor jullie reactie
nee een dierentuin had ik ook niet in gedachten hoor… al vind ik het moeilijk voor te stellen
hoe het er werkelijk uit gaat zien !
maar ik dacht dat het wild misschien actiever zou zijn in de ochtend dan in de namiddag ivm warmte

Wij zijn juist terug van Zuid Afrika en hebben ook Hlane en Hluhluwe/Imfolozi gedaan.
In Hlane kan je s’morgens dieren zien aan de waterput! Dus eigenlijk geen game drive nodig gewoon vroeg opstaan.
Wij stonden om half 6 op en zagen neushoorns, olifanten die komen drinken, terwijl er hippo’s in het water liggen!
Wij hebben veel dieren gezien aan deze waterput, overdag zie je er niet veel maar wel s’morgens en s’avonds.

oh wat geweldig waren jullie voor het eerst in zuidafrika?? pffff we moeten nog lang wachten november dit jaar is het pas zover
hoelang waren jullie in hlane en hluhluwe?
bij hluhluwe ook logies in het park ? bij hilltop?

Nee we waren niet voor het eerst in Zuid Afrika,
We verbleven 2 nachten in Hlane en ook 2 nachten in Hluhluwe/Imfolozi
Niet in Hilltop maar in Mpila Camp omdat we meer Imfolozi gingen bezoeken.
In Mpila camp zagen we s’avonds heyna’s en bushpigs,
We gingen een kip braaien en een hyena wou onze kip stelen!
Overdag zagen we daar ook impala, nyala, monkey’s en baboons!

Ook ligt het eraan wanneer jullie gaan, in de ZA Zomer, dan is het heerlijk heet overdag en zoekt iedereen de schaduw op ( ook de mens )als het weer koel is gaan ze op jacht. leeuwen zijn zo wie zo altijd wel lui overdag. 90% van hun tijd liggen ze gewoon.

we gaan eind oktober tot half november dus begin zomer in Z.A