Welke gamedrives in Krugerpark

Wij zijn begin augustus twee nachten in het Krugerpark. Wij overnachten in Satara Rest Camp en in
Lower Sabie rest camp.
Ik twijfel welke gamedrives we moeten doen, de ochtend (Sunrise) of de Sunset drive. Zit hier veel verschil in met dieren spotten.
We willen ook graag de morningwalk doen. Maakt het uit vanuit welk rest camp we dit gaan doen? Iemand dit gedaan en kan het aanbevelen?

Ik heb ze in beide kampen gedaan, maar ook rondom Berg en Dal en Skukuza, zowel de wandelingen als de nachtritten. Iedere keer was anders en ook de dieren. Zo liep ik richting een kudde buffels en zagen we giraffen bij Satara. In de nachtrit in Lower Sabie heb ik het meeste gezien: 2 chita’s, neushoorns en 4 leeuwen die een nijlpaard jong aan het doden waren. Maar een andere nacht zagen we “alleen” nijlpaarden en herten rondom Lower Sabie.

Voor mij was dus de Lower Sabie nachtrit meest indrukwekkend maar dit zegt niets. Iedere game drive of wandeling is weer anders. Kwestie van geluk hebben. Het zijn geen “toneelstukken” dus voorspellen is onmogelijk, het blijft de natuur en dat maakt het zo mooi.

Gewoon plannen wanneer je iets wilt doen en waar nog ruimte is. Maar voor mij blijven de nachtritten het mooiste, dan zijn de katachtigen actiever maar geen garantie ze ook te zien.

Je moet gewoon geluk hebben, maakt volgens mij niet veel uit of je voor een sunrise of sunset drive kiest. Doe in elk kamp eentje he :wink:

In berg en dal hebben wij ooit een walk drive gedaan. Best wel spannend maar niet veel wild tegen gekomen die ochtend. Maar toch hebben we veel bijgeleerd uit de uitleg die we onderweg kregen. Dit moet je ook eens gedaan hebben vind ik.

Christophe

Persoonlijk doen wij altijd beide, een gamedrive blijft altijd zo mooi en altijd spannend wat je nu weer gaat zien. Maar je gelukt moet je altijd hebben, de dieren staan nooit op je te wachten. Maar in Kruger rijden wij altijd overdag, een hele dag en zien altijd mooie dingen, slapen doen we dan ergens anders.

Gewoon boeken wat je wilt en tussendoor er met je eigen huurauto nog op uit. Dan heb je de tijd aan jezelf. Alleen wel goed rekening houden met openings- en sluitingstijden van het park en de camps.

Veel plezier!

Met warme groet,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Dank je wel voor jullie reacties.
Ik was bang dat je avonds niet zoveel zou zien omdat het dan al vrij donker is.
Ik snap dat het een moment opname is en dat je geluk moet hebben.
Ik denk dat we verschillende gamedrive gaan doen.
Moet je dit wel van te voren vast leggen of kan dit ter plekke?

Sent from my iPhone using Wereldwijzer mobile app

Meestal kan het nog wel ter plaatse, maar als je zeker wilt zijn van een plekje, dan is van tevoren boeken wel handiger.
In het donker zie je wel minder, maar heb je wel kans om nachtdieren te spotten. De vraag is alleen of je ze dan bijv. nog goed kunt fotograferen of filmen. Er gaat wel altijd een spotlight mee om de dieren bij te lichten. Dan hangt het van de situatie en je apparatuur af of er nog een leuk plaatje geschoten kan worden. Maar ga vooral voor de ervaring.

Ik vind persoonlijk de (hele) vroege ochtend drive en de sunset drives (laat middag) het mooist. Bij de vroege ochtenddrives vertrekt men vaak al eerder dan de rest van de gasten het park in mag dus dat is fijn. En omgekeerd blijf je bij de sunset drive later in het park. Dan moeten de andere (zelfrijdende) gasten ook al het park uit zijn of in de camps!

(PS Bij de meeste camps in Kruger Park hangen bij de receptie ook borden waarop aangegeven is welke dieren men op de game drives de laatste 1-2 dagen gespot heeft. Om je een idee te geven…)

Veel plezier!
Met zonnige groet,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience