Sun Scout Travel

Las net het volgende artikel over Sun Scout Travel in een nieuwsbrief

<H1>Reis ontaardt in nachtmerrie

SPIJKENISSE - Om de operaties en revalidatie na een zwaar ongeluk even te vergeten, namen Netty en Jaap Smit vorige week hun 17-jarige dochter mee naar de zon. De vakantie naar Turkije liep uit op een ware nachtmerrie. Met dank aan Sun Scout Travel in Spijkenisse. ,Het zijn échte oplichters.’’

De aanbieding op teletekst van SBS6 kwam op het juiste moment: acht dagen naar het Lara Beach Hotel in de buurt van Antalya voor 229 euro. Net wat hun dochter na een zwaar jaar nodig had, zo dacht het echtpaar uit het Noord-Hollandse Hoogkarspel.

De reis werd geboekt, de rekening betaald. Daarna begon de ellende. Tickets werden nooit verstuurd. De vlucht vertrok niet van Schiphol, maar uit Duitsland. Daar kreeg de familie na uren wachten vier enkele reizen in de hand gedrukt, net als alle andere reizigers.

Het vijfsterrenhotel bleek prachtig te zijn, het eten heerlijk. ,Mijn dochter en haar vriendin waren zo gelukkig,’’ vertelt Netty. Tot de volgende klap kwam. Alleen de eerste drie nachten waren betaald. Midden in de nacht rinkelde de telefoon: ,We moesten het hotel uit en driehonderd euro betalen.’’

Het gezin kreeg nog uitstel. In telefoontjes naar Nederland beloofde Sun Scout Travel het geld over te maken. ,Die vrouw klonk zo betrouwbaar. Ik geloofde haar. Maar we werden weer belazerd.’’

Daarna was de grootste zorg: hoe komen we weer thuis? Het echtpaar Smit besloot met de twee jonge meisjes de nacht op het vliegveld door te brengen. Een slechte nacht voor hun dochter.

Eenmaal in Nederland probeerde het echtpaar verhaal te halen. Tevergeefs. Met mooie beloftes werden ze aan het lijntje gehouden. Net als Rotterdammers Sjaan en Joop Opdenkelder. Samen togen ze onlangs naar Spijkenisse. ,We gaan ons geld terughalen.’’

Het kantoortje op een industrieterrein bleekt op slot. ,De politie is hier gisteren drie keer geweest,’’ vertelt een andere huurder. De twee werkneemsters zouden zich bedreigd hebben gevoeld. ,Het ziet hier al drie weken zwart van de mensen die hun geld terugwillen.’’

</H1>

Ik had inderdaad al gehoord van dit oplichters zooitje, maar ik snap mensen ook niet ze zijn totaal nergens bij aangesloten sgr/anvr op tros radar stond twee weken geleden al een waarschuwing.
Maar aan de andere kant sbs mag ook wel eens kijken wat voor aanbieders gebruik maken van hun naam, en de website draait ook nog steeds.
www.sunscouttravel.com

groetjes dorien.

wat erg…het zal je maar gebeuren…!!!

O jééééé ! Echt erg !

Het is idd erg en het zal je maar overkomen!
Maar… zeker na een zware tijd wil je er het beste van maken… je moet ook nooit een reis boeken bij een organisatie die niet anvr/sgr is aangesloten. Je hebt geen poot om op te staan!!

Heb afgelopen mei 2 vrouwen ontmoet die ook met Sunscout travel naar Turkije zijn gegaan…en daar is alles bij goedgegaan…was van plan om er volgend jaar ook naar te kijken…maar na dit verhaal…pff…

De site draait ondertussen overigens niet meer

nou volgens mij draait de site nog steeds, ik heb net nog gekeken

Ow sorry…bij mij doet hij het niet namelijk… :wink:

(gekkie) Je hoeft geen sorry te zeggen hoor.

Hahahhaah ok :stuck_out_tongue:

Was ondertussen overigens wel gesloten :wink:

Kijk uit voor deze malafide aanbieders;

Wij van SFM-reisen werken samen qua vlucht met DTI,dus ben je altijd ANVR/SGR verzekerd,daarnaast raad ik altijd aan mijn klanten een reisverzekering af te sluiten,hetzij via ons,hetzij via eigen verzekering.

Kom je nooit voor verrassingen te staan.

Groetjes,

Hans.