Wij hebben onze reis geboekt bij sundirect en onze kinderen hebben hun reis geboekt bij sunweb. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze reisbureau’s?
Hallo, ik ga 4 aug. a.s. voor de 3e keer naar Turkije met Sunweb.
Het is een goede reisorganisatie, ik kan geen minpuntje vinden.
Alles is goed geregeld en het contact met de hostess is ook goed.
Ik moet er wel bij zeggen dat er ook nooit iets is tegengevallen. We vlogen altijd op tijd, de bus was altijd op tijd, de hotels waren precies zoals omschreven (zelfs boven verwachting!). Als ik telefonisch contact met Sunweb heb wordt ik altijd zeer vriendelijk geholpen. Dus…voor mij is Sunweb perfect, vandaar nu weer voor de 3e keer.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
Groetjes Dinky.
Wij zijn vorige week 8 dagen naar Turkije geweest met Sun Direct (en we vlogen met Onur Air naar Antalya). We gingen van vrijdag t/m vrijdag.
In de praktijk bleken het nachtvluchten te zijn en we lagen voor het eerst in ons (hotel)bed op zaterdagmorgen om 06.10 uur in Alanya en waren bekaf.
De terugvlucht zou om 17.00 uur zijn. Door overboekingen hebben we 18 uur op het vliegveld moeten vertoeven en alle 5 een nieuwe ticket van 105 euro moeten kopen!
Wij denken dat dit meer aan Onur Air lag dan aan Sun Direct maar het onderzoek is nog in volle gang.
We waren wel tevreden over de accommodatie e.d.
De hostess hebben we maar 1x gezien.
Wij vinden de organisatie niet zo goed, vooral qua papierwerk.
Ik heb zelf in het toerisme gewerkt en toen al waren de turkse luchtvaartmaatschappijen niet echt op tijd. Tuurlijk zijn er ook goede verhalen over, maar het kwam er altijd op neer dat er meer problemen waren dan niet. Ik ben er altijd voor om gewoon met een Transavia of Martinair te vliegen, dit wil niet zeggen dat hun nooit vertraging hebben hoor, maar veel minder dan een Onur Air (turkse luchtv.maatsch. hebben ook altijd rare vluchttijden). Ze zijn wel 50 of 100 euro of zo goedkoper, maar als er problemen zijn dan vind ik die korting nou niet echt de moeite. Heb liever een probleemloze reis.
Sunweb zelf vind ik gewoon goed. Ben er in September ook mee geweest, ook geen enkele aanmerking. Moet ook wel zeggen dat ik heel weinig van een organisatie verwacht aangezien ik geheel mijn eigen gang ga als ik ergens ben.
SUNWEB IS EEN PRIMA REISORGANISATIE. VOLGENS MIJ HEEFT SUNWEB NIETS MET SUNDIRECT TE MAKEN. WE ZIJN NIET NAAR TURKIJKE GEWEEST MAAR IN ZOMER 2004 MET SUNWEB NAAR MALLORCA. MARTINE WAS ONZE SUNWEB HOSTESS. WE HEBBEN NOG AL WAT PROBLEMEN GEHAD MAAR HAAR HULP WAS BUITENGEWOON GOED, ECHT KLASSE!!! WE HEBBEN OOK WEL EENS MET ARKE GEREISD MAAR DIE HADDEN WAT MINDER INTELLIGENTE HOSTESSEN. DIT WAS ALLEMAAL OP EN TOP GEREGELD. SUNWEB BEDAKT!!
ANDRE
Nou allemaal positieve verhalen geloof ik, helaas kan ik me daar niet bij aansluiten. Mijn vakantie met Sunweb ging dan wel niet naar Turkije maar naar Corfu, en moet eerlijk zeggen, zoals het daar geregeld was, zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt. Het appartement voldeed helemaal niet aan hoe het beschreven was, werd niet goed schoongemaakt enz. de hostess sprak geen grieks (sterker nog; mijn engels was beter dan dat van haar! :blink: )vergat vanalles, verstrekte verkeerde info over excursies waardoor ze uiteindelijk veel duurder werden, met als gevolg dat ons hele appartement bij haar zat tijdens de bezoekuren waarvoor ze ook nog eens veel te laat op kwam draven zonder excuses, en ons vervolgens nog niet verder hielp. Uiteindelijk kregen we pas op het vliegveld op weg naar huis na veel, heel veel aandringen een klachtenformulier en werd er natuurlijk bij thuiskomst gezegd dat we niet snel genoeg geklaagd hadden. Al met al geen succes dus. Wel een fijne tijd gehad met de andere mensen daar, en daarvan na afloop van de vakantie ook nog leuke verhalen gehoord over verkeerde boekingen (ook bij Sunweb, dit keer wel naar Turkije), zij kregen nl de reisdocumenten van heel iemand anders bijgesloten bij een brief aan hunzelf, en daarbij ook een acceptgiro voor de betaling weer aan iemand anders. Hun eigen reisdocumenten waren nergens te vinden.
Het vervelendste is nog wel dat we nooit excuses hebben gehoord van Sunweb, terwijl we toch 24 (!!!) klachtenpunten hadden (en geloof me, ik ben echt snel tevreden hoor, ook al lijkt dit nu niet zo), en die ook netjes hebben ingediend, ook al bij de hostess ter plaatse! We kregen wel, erg aardig (AHUM) 30 euro korting per persoon op een volgende boeking, uit coulance zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen. Nou sorry hoor, maar met Sunweb zal ik helaas nooit meer op vakantie gaan! 1 keer maar nooit weer!!!
Hoi,
Wij hebben tot nu toe 3 keer geboekt bij sunweb. En hebben daar goede ervaring mee . Alleen dit jaar met hte boeken zaten er erg vel foute in de gids. Dus moest daarom bellen en toen is hte in orde gekomen maar als ik blind had geboekt dan was me er een hoop euro,s door mij n neus geboord. Maar ik denk dat dat bij veel organisaties is. 2 jaar geleden zijn we naar gumbet geweest en problemen gehad in het hotel. Dat hebben we doorgegeven en kregen gleijk een formulier. En dat is goed behandeld nadat we thuis zijn gekomen. Dus buiten de resigids zijn wij zeer tevreden.
Groetje wilma
ach…zo heeft elke organisatie wat…
elke organisatie heeft wel eens iets minder…soms wel door schuld, soms niet door schuld…
en als je net die pech had is dat vervelend maar het kan ook goed gaan…
Ik ben vorig jaar met sundirect naar hotel megasaray gegaan het was me heel goed bevallen alles was goed geregeld dit jaar boek ik weer via sundirect. Voor mij is sundirect een betrouwbaar organisatie. !
Originally posted by nibbles@24-01-2005, 00:22:24
** Nou allemaal positieve verhalen geloof ik, helaas kan ik me daar niet bij aansluiten. Mijn vakantie met Sunweb ging dan wel niet naar Turkije maar naar Corfu, en moet eerlijk zeggen, zoals het daar geregeld was, zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt. Het appartement voldeed helemaal niet aan hoe het beschreven was, werd niet goed schoongemaakt enz. de hostess sprak geen grieks (sterker nog; mijn engels was beter dan dat van haar! :blink: )vergat vanalles, verstrekte verkeerde info over excursies waardoor ze uiteindelijk veel duurder werden, met als gevolg dat ons hele appartement bij haar zat tijdens de bezoekuren waarvoor ze ook nog eens veel te laat op kwam draven zonder excuses, en ons vervolgens nog niet verder hielp. Uiteindelijk kregen we pas op het vliegveld op weg naar huis na veel, heel veel aandringen een klachtenformulier en werd er natuurlijk bij thuiskomst gezegd dat we niet snel genoeg geklaagd hadden. Al met al geen succes dus. Wel een fijne tijd gehad met de andere mensen daar, en daarvan na afloop van de vakantie ook nog leuke verhalen gehoord over verkeerde boekingen (ook bij Sunweb, dit keer wel naar Turkije), zij kregen nl de reisdocumenten van heel iemand anders bijgesloten bij een brief aan hunzelf, en daarbij ook een acceptgiro voor de betaling weer aan iemand anders. Hun eigen reisdocumenten waren nergens te vinden.
Het vervelendste is nog wel dat we nooit excuses hebben gehoord van Sunweb, terwijl we toch 24 (!!!) klachtenpunten hadden (en geloof me, ik ben echt snel tevreden hoor, ook al lijkt dit nu niet zo), en die ook netjes hebben ingediend, ook al bij de hostess ter plaatse! We kregen wel, erg aardig (AHUM) 30 euro korting per persoon op een volgende boeking, uit coulance zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen. Nou sorry hoor, maar met Sunweb zal ik helaas nooit meer op vakantie gaan! 1 keer maar nooit weer!!! **
ik wil natuurlijk niet alles goed praten… maar het werk als hostess is niet altijd even makkelijk.
te laat komen op bezoekuren gebeurd zo vaak, je kunt ze nog zo ruim inplannen… maar te laat komen kan vaak absoluut niet voorkomen worden. wel moet er dan natuurlijk even naar het desbetreffende hotel gebeld worden.
en ja klachtenformulier moet idd wel eerder gevraagd worden dan op de terugweg, want dan kon de klacht al niet meer opgelost worden.
maar ik weet natuurlijk niet of er al eerder een mogelijkheid was om ernaar te vragen!
en tsja… appartementen in het algemeen, hou op het is een drama! goed schoonmaken gebeurd in veel gevallen niet. Altijd doorgeven, een goedwillende hostess zal hier altijd werk van proberen te maken
Sunweb is een leuke, jonge en goede organisatie. Maar het personeels is het visitekaartje, hier kan het altijd mee misgaan. Als zij er echt een zooitje van gemaakt heeft zou een 2e seizoen er echt niet inzitten!
Heej Jonna,
Nee ik weet wel dat werk als hostess niet makkelijk is hoor, en ik moet eerlijk zeggen, ik heb er altijd veel begrip voor wanneer er dingen mis gaan, want ja , dat kan nou eenmaal gebeuren. Wat dat betreft kan ik echt veel hebben. Maar zoals ik deze betreffende vakantie heb meegemaakt was wel echt het toppunt. We hebben bijvoorbeeld inderdaad veel eerder om een klachtenformulier gevraagd (zoals dat ook hoort, anders kan er inderdaad niets meer aan gedaan worden) alleen waren er iedere keer excuses waarom ze ze niet bij zich had, en er nog niets aan gedaan had. Zelfs op de terugreis wilde ze ze toen nog niet geven, zei ze weer dat ze ze niet bij zich had, pas na heel veel aandringen (en ongeveer 20 boze mensen voor zich) gaf ze ze uiteindelijk wel. Tevergeefs natuurlijk, maar goed, beter dan niets. Over dat te laat komen, natuurlijk kan dat gebeuren, is ook helemaal geen probleem, maar als er mensen toch een uur zitten te wachten (want zo lang was het) is het toch wel netjes als er even sorry gezegd wordt, en dat gebeurde dus niet (ook niet gebeld trouwens). Als je dan vervolgens tijdens dat bezoekuur ook nog niet geholpen wordt, is het natuurlijk helemaal vervelend. Ik ben het met je eens dat het personeel het visitekaartje is van een organisatie, en ik realiseer me heus wel dat zeker niet alle werknemers van Sunweb zo zullen zijn hoor, waarschijnlijk komt dit wel vaker voor ook bij andere reisorganisaties, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen, dat ik door deze ervaring, en door de manier waarop de klacht uiteindelijk afgehandeld werd in Nederland de volgende keer toch kies voor een organisatie waarmee ik wel goede ervaringen heb.
ik geef je groot gelijk hoor, dit was zeker een slechte hostess haha
Sundirect, niet doen! Kunnen niks voor je betekenen na het boeken van je reis, fouten in de papieren en zeker niet klantvriendelijk of service gericht! Jammer. Ook slecht bereikbaar met de beperkte openingstijden!
Wij iig nooit meer!!!
Beste Mieke
Dit is een topic uit 2005!!
Ik denk niet dat er nog iemand van kijkt