Sumatra/Kalimantan

Op 18 juli landen wij in Kuala Lumpur. Nu willen wij daar toch ongeveer 21 juli blijven en dan doorgaan naar ons uiteindelijke reisdoel Indonesië :-).
Nu zijn we aan het nadenken of we doorvliegen naar Medan (Sumatra) of naar Banjarmasin (Kalimantan). Het is natuurlijk het einde van de ramadan, maar de vraag is of we er dan nog veel last van zullen ondervinden op Sumatra?
Wie heeft hier ervaring mee? Of zegt iemand, nee joh je moet naar Kalimantan :slight_smile:

Java en Sumatra zijn de gebieden waar je het meeste last zal hebben van de ramadan, met name het gebied rondom Medan en in Aceh.

Ik zou vooral accommodatie boeken voor Bukit Lawang, omdat er ook veel locale toeristen naar toe gaan. Veel mensen zullen rond de 21ste/22ste terug naar huis gaan.

Dank je Jenny voor je info. De accommodatie voor Bukit Lawang dan in Nederland al boeken? Want wij zijn niet echt van het vantevoren vastleggen [emoji6]

Ik leg normaal ook niks vast, maar wél aan het eind van de ramadan. Aan jou de keus of je het wel of niet doet, ik deel alleen mijn ervaring :slight_smile:

Ik was zelf in het weekend (een normaal weekend) in Bukit Lawang, en dat was al heel druk.