Sumatra juli 2011

In juli ga ik voor de eerste keer naar Sumatra. Ik wil devolgende route afleggen:

Pulau Weh - Bireuen - Takengon - Ketambe (Gunung Leuser NP) - Bukit Lawang - Medan - Lake Toba/Samosir - Bukittinggi.

Ik wil binnen Sumatra niet vliegen, ondanks dat het goedkoop is, en ik wil het grootste deel van het traject met de bus/bemo afleggen. Accomodatie mag primitief, koud water geen probleem. In totaal heb ik ruim 3 weken voor Sumatra uitgetrokken, waarvan ik een dag of 5 op Pulau Weh verblijf om te duiken.

Uiteraard heb ik al veel nuttige posts van Sumbar op dit forum gelezen, maar ik heb toch nog een paar vraagjes.

• Heeft iemand advies qua accomodatie in Bireuen? Ik blijf er maar een nacht, en ik zou het liefst ergens centraal zitten bij een pasar malam of een andere locatie waar je lekker kan eten.

• Heeft iemand advies voor een middagtrip in de omgeving van Takengon?

• Is het makkelijk om met de bus van Takengon naar Katembe te reizen, en zo nee, vanaf welke plaats zal ik een auto moeten huren? Hoe lang is de trip ongeveer?

• Ik wil niet 's nachts reizen. Wat is een leuke plek (bereikbaar per bus) om de reis van Lake Toba naar Bukittinggi te breken?

Tips voor dagtrips bij Lake Toba en Bukittinggi zijn uiteraard ook welkom.

Helaas Jenny kan ik geen advies geven over het noorden van Sumatra. Voor de rest zie mijn postings over west Sumatra…