Suggesties voor nieuwe reis?

Nee, dat is voor deze maand, maar ze hebben regelmatig aanbiedingen , in de gaten houden is mss een optie ?

Ik volg ze op Facebook, misschien komt er nog wat leuks voorbij! Alleen het is altijd behoorlijk last minute. Misschien ook leuk idee om geen reisbestemming te kiezen en deze in juni van ticketspy te laten afhangen; )

Ticketspy in de schoolvakanties valt tegen.

Wij gaan eind september, is het aanbod dan weer beter? Of valt dat nog onder hoogseizoen?

Meestal is september weer stukken goedkoper.

Mag ik de Trans-Siberische/Mongolische treinroute aanraden!? Vlucht naar Sint-Petersburg of Moscow vandaar met de trein tot Vladivostok (3 weken met tussenstops) of afslaan vanuit Rusland naar Ulanbaataar (Mongolië) en nog enkele dagen/weken rondtrekken op de vlaktes van Mongolië (kan zeker in 4-6 weken) met doorreis naar Beijing voor een laatse afsluiter en terug vliegen vanuit Bejing!?

Gewoon een aanrader, geniet van jullie vakantie!!

• Uganda via de Seychellen terug
  • Rio, via Pantanal door naar Bolivia
  • Zambia & Malawi , de perfecte combi van natuur, cultuur en chillen
  • Tijgersafari in India (even goed checken voor september) is echt vet, combineren met cultuur India en afsluiten op strand in India of Malediven of Andaman Eilanden
  • Filipijnen, ga zwemmen met Whalesharks en ontdek 1001 plekjes
  • Zuid-Afrika / Mozambique ook erg relaxte combi
  • Zuid-Afrika / Namibie
  • Galapagos eilanden (persoonlijke favoriet)

Beetje late reactie, maar bedankt voor de mooie tips. We neigen naar Azië, aangezien we daar nog nooit geweest zijn. Waarom is Filippijnen mooier dan Thailand/Indonesië/Maleisië? En is Filippijnen wel geschikt voor september/oktober. Lees dat er dan grote kans is op tyfonen, waardoor reizen bemoeilijkt wordt. Daarnaast moet je volgens mij in Filippijnen vaak binnenlandse vluchten maken als ik de reisplannen lees? Wij willen eigenlijk zo weinig mogelijk boeken van tevoren.

Vluchten in de Filipijnen kun je ook een paar dagen voor vertrek boeken. Alleen ben je met bijvoorbeeld Cebu Air Pacific goedkoper als je ver vooruit boekt.

Persoonlijk vind ik dat Indonesie meer te bieden heeft dan de Filipijnen, en daarnaast zijn de meeste eilanden een aardig wat goedkoper. Ook is het weer in september gemiddeld beter.

Maleisië is wat duurder dan de Filipijnen. Met name Borneo vind ik erg mooi. Thailand is goedkoper, en ook de vlucht om er te geraken is goedkoper.

Momenteel zijn er acties van emirates waarbij je voor ongeveer 500 euro kunt vliegen naar veel bestemmingen, waaronder Bangkok, Java en Kuala Lumpur. Helaas niet naar Bali. Vandaar dat mijn zoektocht ook weer iets intensiever wordt. Thailand lijkt me erg leuk, maar zie ik vooralsnog als een plan B. Wat vind je het mooiste gedeelte van Indonesië?

In juni gaan we waarschijnlijk ons duikbrevet halen, dus zouden ook graag een plaats aandoen waar het erg mooi is om te duiken. Liefst nog kans op speciale dieren zoals walvishaaien, dolfijnen, zeeschildpadden of mantaroggen. Uiteraard alleen als het niet schadelijk is voor de dieren, daar heb ik namelijk wel eens nare verhalen over gehoord.

Bali is een super eiland, en ik kan dat weten tis mijn woonplaats al 14 jaar

Vanuit Jakarta kun je meerdere keren per dag naar Bali vliegen. Je kan bv boeken via www.airasia.nl.

Schildpadden en mantas kun je zien op Bali (en de Gili’s). Dolfijnen ook, maar eigenlijk nooit onder water. Walvishaaien zitten in Papua, dat wordt meteen erg duur.

In Oslob in de Filipijnen zitten ook walvishaaien. Die worden gevoerd en er zijn altijd te veel mensen. Die plek kun je beter mijden (heb ik ook gedaan). Soms zie je walvishaaien bij Donsol.

Java en Bali is leuk om te beginnen in Indonesie. Papua vond ik ook geweldig, maar zou ik niet als eerste bezoeken. Zie mijn website.

Er is zoveel keuze! Maar ik typ even wat me het eerst te binnen schiet.

Sri Lanka. Verassend land waar je best wel veel dieren kunt spotten. Ook qua cultuur zit je daar goed. Maar ik weet niet of de zomervakantie van ons het juiste periode is.

Maleisië vond ik ook erg mooi. Zeker het gedeelte Sarawak en Sabah. Hier kun je onder andere de orang oetang en de neusaap zien. Met een beetje geluk ook olifanten!

Ik heb hier nog zo veel te zien in Brazilië …
Talloze natuurparken om in rond te dolen.
Tijd is (tot hiertoe) een heel beperkende factor, helaas.
Ivan Bahia

En…wat is het geworden dit jaar?

hey al ouder bericht maar dacht ik reageer nog…
heb zelf indonesie gedaan, echt 1 van mooiste reizen, wel goed uitzoeken welke eilanden iets voor jou zijn
wij hebben bijv Bali overgeslagen (enkel 4d starnd om uit te rusten op doorreis naar volgend eiland)
het heeft van alle wat: veeeel dieren ;-), cultuur en natuur
ook onze (oudere) kids vonden het top

idem Vietnam-cambodja
maar ik zie veel graag :wink:

1 van de toppers was ook Namibie en cuba (wel erg slecht eten)

2 likes