Suggesties kampeerreis november?

Hoi!

Als ik op reis ga, ga ik het liefst naar locaties met veel machtige natuur. Mijn voorkeur voor overnachten is dan ook kamperen met de tent omdat je dan toch dichter bij de natuur bent. En een eigen bed is ook wel fijn lol2

Nu wil ik komende november nog graag 2 weken ergens gaan kamperen. Mijn voorkeur heeft een locatie die enigszins droog is en dus niet al te veel neerslag. Temperatuur maakt niet zo heel veel uit, als het 's nachts maar maar boven 0 is.

Ik heb het vermoeden dat het grootste deel van Europa afvalt vanwege herfstweer en gesloten campings. NAar mijn idee sluiten de meeste campings toch wel uiterlijk half oktober.

Ik ben dus best bereid om een stukje te vliegen en een auto te huren. Het eerste waar ik aan dacht was het zuidwesten van de VS, alleen daar ben ik al een keer of 8 geweest met de tent. Dat valt dus ook af.

Verder had ik ook al Chili of Argentinië gevonden. Kamperen schijnt daar best populair te zijn en goed te doen te zijn. Nadeel vind ik dat de autohuur daar best prijzig is. Dit is niet mijn eerste keus.

Verder had ik Zuid-AFrika gevonden. Ik ben echter ook zeer fanatiek fotograaf dus sjouw aardig wat gear met me mee. Ergens heb ik het vermoeden dat dat in Zuid Afrika niet echt handig is en vragen is om beroofd te worden.

Ook Japan staat al jaren op mijn bucketlist om te bezoeken, alleen door de taal (+schrift!) vermoed ik dat autorijden daar best lastig is. Ik begreep wel dat er best veel kampeermogelijkheden zijn.

Australie en nieuwzeeland kent natuurlijk iedereen, maar die vind ik voor het mooie te ver voor slechts 2 weekjes.

Iemand suggesties voor andere landen/plekken waar het goed kamperen is in november en die ik over het hoofd gezien heb? Hoor graag jullie suggesties :popcorn:

Kijk eens naar Marrokko , als je de midden en hoge Atlas aandoet krijg je ongerepte natuur in overvloed te zien.
Normaal is het klimaat prima, maar hou er wel rekening mee dat de dagen reeds vrij kort zijn ( licht van 8H tot 18H)
Er zijn natuurlijk minder campings dan in pakweg Frankrijk of zo , maar toch wel heel goed te doen mits wat voorbereiding.

Succes

Dank voor de reactie Juanv! Marokko had ik totaal niet aan gedacht, ik ga het eens uitzoeken :slight_smile:

Beste,

Als je deze reis overweegt , geef ik je graag nog een aantal tips mee

Een goede gids is Le Guide Maroc en Camping-cra van Le monde du Camping Car/ guides Lariviere = wel franstalig maar goed
Voor de overzet kies je amkkelijs van Algeciras naar De nieuwe haven Tanger Mediterranee, goedkoopste tickets bekom je bij agence Gutierrez in las palomas. Je kan trouwens met de camper overnachten op de parking voor hun bureau.

Eens in Marrokko aangekomen kan je vanuit de haven bij het buitenkomen op het rondpunt direct de autsoweg op, ik zou direct doorsteken tot Moulay Idris , daar is een goede camping van waaruit je de bus naar Meknes kan nemen.

De meer noordelijke campings zijn van lage kwaliteit.

Verdere routes vindt je perfect in de bovenomschreven guide.

Nog een tip; weet dat er altijd gemarchandeerd wordt als je iets koopt, en niet zo een klein beetje

Nog even bij geven , winkelketens in Marocco “Marjane” vindt je rond grotere steden.
Ook een zeer goede camping gids is de Guide J.Gandini Camping du Maroc van uitgeverij http://www.extrem-sud.com uit Nice

als je je laat gidsen in de steden kijk voor een gids welke over een licentie beschikt, want ze doen zich allemaal voor als Guide !!

Als je ergens parkeert is het de gewoonte dat je iets betaald aan " le gardien" enkele dirham is voldoende, zo ben je inderdaad gerust dat ze je auto met rust laten.

Indien vragen, vuur maar af.

Grtz,

Jan

Dank voor de aanvullende tips jan. Het moet trouwens een kampeerders met tent worden en niet met een camper. Overtocht vanuit Spanje is niet van toepassing :wink: Zou een vliegreis plus autohuurmoeten worden :slight_smile:

Polariteit, ik wil niet polariseren maar als je wat extremer zou willen gaan in je kampeerbehoeften dan zou je een trekking in nationaal park Chapada Diamantina (NO Brazilië) kunnen overwegen, in de trekking op deze foto’s bijvoorbeeld kan je zelfs overnachten onder een rots of in grotjes …

Ik wens je een aangename reis toe =

Tropische groet uit Salvador da Bahia :zon02:

Ivan

Dank voor je suggestie Ivan, ook een trekking in Brazilie was nog niet in me opgekomen; je site staat in mijn faves.

Keuzes keuzes keuzes :smiley: