Kamperen in voor- en naseizoen.

Het is weer bijna zover!
Mei/juni gaan we weer op pad met de caravan. We trekken meestal naar het zuiden om zoveel mogelijk mooi weer te hebben. In het hoogseizoen zijn we een poosje thuis en hopen dan in september/oktober weer op weg te gaan om zo, net als vorige jaar, een hele lange zomer te beleven.

We hebben al heel veel delen van Frankrijk rondgereisd, dat was toen nog met de kinderen. De laatste 10 jaar was het vaker Italie (Omdat daar het seizoen eerder begint en langer doorgaat). Daarvan hebben we heel veel gezien tot aan de Amalfikust, voorbij Napels.

Dit keer gaan we richting Zuid-Spanje. We vertrekken nooit met een vaste bestemming, altijd ongeveer en ’ we zien wel’ . Nu dus richting Bordeaux, via Biaritz naar Madrid, Sevilla, Granada en langs de kust terug naar het noorden. Boekjes en kaarten (en Tom-Tom) mee, zodat we altijd nog ergens kunnen kunnen afslaan, dit is in het verleden ook vaak genoeg voorgekomen.

Het is best spannend en een tikkie avontuurlijk om 's morgens weer op een stekkie wakker te worden, het rolgordijn op te trekken en te zeggen : Waar zijn we vandaag en wat gaan we doen!
Het blijft natuurlijk wel kamperen, maar een stuk luxer als vroeger. We hebben de TV bij ons die we soms aansluiten, maar meestal niet. Dit jaar ook de laptop, zien wel waar we aansluiting hebben en anders gewoon naar het internetcaf’é. En met de mobiele telefoon zijn we altijd bereikbaar voor de familie thuis.

De fietsen en de wandelschoenen gaan mee en we zijn natuurlijk goed getraind om mooie tochten te maken. De dag erna doen we het dan weer wat rustiger aan met een boek, een puzzel of zwemmen in het zwembad, meer of de zee.

Er zijn veel mensen zoals wij onderweg en het is erg leuk en gezellig om met elkaar ideeen en mooie plekken uit te wisselen. Je laat elkaar vrij, maar een praatje in het voorbijgaan of bij de afwasbak is zo gemaakt.

Eten bij de caravan vinden wij meestal ook een feestje. Je hebt de tijd om naar de markt en/of de supermarkt te gaan en je kunt het zo makkelijk of ingewikkeld maken als je zelf wilt. Wij wokken heel veel met verse groenten in de skottelbraai of grillen verse vis.
De plaatselijke wijnen of andere lokale alkoholische versnaperingen horen daar natuurlijk ook bij.

Ik ben benieuwd hoe anderen kamperen en zou het leuk vinden op dit forum ideeen, verhalen of informatie met elkaar te delen of uit te wisselen.

Wat hebben jullie al veel verre reizen gemaakt! Leuk om te lezen en ook hoe jullie kamperen. Hopenlijk zijn er nog meer kampeerders die reageren, want je doet ideeen op maar het is vooral leuk om te lezen hoe andere kampeerders het kamperen beleven.

Wel zo prettig is **de goede campings en camperplaatsen **door te geven all over the world. Niet alleen de grote campings maar ook boeren, groene en kasteelcampings. Met goed bedoel ik goed en schoon sanitair, de ligging en bereikbaarheid van de camping en camperplaatsen. Een bericht hiervan a.u.b. in het Kamperen -Reiscafé plaatsen of een email naar info@kamperenforum.nl dan wordt het bericht door mij geplaatst.

Truus
Kamperen Reisforum

Truus - Bedankt, we wachten het af. Denk dat er niet zo veel kampeerders zijn op WW.

Het Kamperen Reisforum wordt momenteel goed bezocht door kampeerders. Ook jullie bericht over het kamperen in het voor en najaar wordt goed bezocht. De Kampeerders op het forum zijn momenteel geinteresseerd in de campings in binnen en buitenland en de toeristische tips. Dat het kampeerseizoen is aangebroken is duidelijk te merken. In juni heb ik studie-werkdagen in Zwitserland en hopenlijk bezoek ik goede campings. Ik ga dit keer niet met de caravan maar met de tent want ook deze ervaring hoort op het Kamperen Reisforum.

Truus
Kamperen Reisforum

De laatste jaren trekken we veel rond en gebruiken dan het ACSI-boekje met de bijbehorende kortingpas en de Camping Cheques, dit zijn altijd goede tot zeer goede Campings!
Sinds die tijd zijn we geen slechte of vieze campings meer tegen gekomen.

En Truus, ik wens je veel plezier in de tent in Zwitserland:eek:, ik hoor het wel vaker van leeftijdgenoten die weer met een tentje gaan trekken vanwege de mobiliteit of omdat de sleurhut een probleem gaat worden. Maar ik moet er zelf niet aan denken . Hoewel… eventueel… een heel mooi strandje of een ander mooi plekje in de tropen ??? Maar niet in Europa in ieder geval!

De tenten worden steeds beter en gerieflijker. Ik neem wel een tentkacheltje mee en ook nog een dekbed, misschien sta ik wel in de sneeuw. Jullie lezen het wel op het forum. Misschien kom ik wel als sneeuwvrouw terug.

Ik hoop dat voor jullie van die ervaring met schone campings want die mening kan ik helaas niet
altijd delen en meerdere kampeerders niet. Vandaar de oproep om toch vooral de goede en schone campings en camperplaatsen (waaronder zeker het sanitair) door te geven aan het Kamperen Reisforum.

Truus
Kamperen Reisforum
info@kamperenforum.nl

Buenos días !

We zijn nu bijna 4 weken onderweg en hebben al veel moois gezien. Nu zijn we in de buurt van Cordoba.

Voor wie het leuk vind, van elke dag maak ik een paar notities op onze website (zie handtekening).

Groetjes allemaal :zon02: