Studeren In Turkije

Merhaba,

Ik wil graag in het collegejaar 2006-2007 gedurende één of twee semesters in Turkije studeren… en omdat je niet vroeg genoeg kunt beginnen met rondkijken probeer ik het hier op het forum ook even…

M’n Nederlandse universiteit heeft een samenwerkingsverband met twee universiteiten (in Mersin en Ankara)… dus via de uni zal ik de onderwijszaken kunnen regelen (vakken, studiepunten, etc), maar ik ben op zoek naar ervaringen en tips, alle hulp is welkom.

Mn e-mail: yolcu85@hotmail.com

Eefje, sommige universiteiten bieden opleidingen in het Engels aan. Indien je Engels niet op voldoende niveau is (wordt getest aan de hand van een test), dan krijg je een soort verplichte bijspijkercursus. Tenminste, dit heb ik gelezen op enkele sites van universiteiten. Ik heb ook iets gelezen over de YÖS, een landelijke toelatingstest die alle buitenlandse studenten moeten doen om toegelaten te worden tot een Turkse universiteit. Is er misschien iemand die deze test gedaan heeft?

Ik wil dus enkel één of twee semesters in Turkije volgen, dus ik ben niet zo zeer geinteresseerd in de mogelijke opleidingen (want ik heb toch weinig keuze, het moet aansluiten bij mn huidige opleiding en dit alles wordt dus in samenwerking met mijn universiteit vastgesteld), maar meer in ervaringen en tips.