Studeren in Thailand?

Hoi, iemand ervaring met studeren voor arts in Thailand of als buitenlander in Thailand studeren in het algemeen?

Alle info méér dan welkom!

Wie in Thailand het geld heeft, studeert (deels) in het buitenland en niet in Thailand. De meeste opleidingen zijn ook matig. Mahidol in Bangkok staat goed aangeschreven, Chiang Mai university ook.

Daarbij zul je hard moeten zoeken naar een opleiding die in het Engels wordt gegeven. Dan nog zul je allerlei communicatie problemen ondervinden met verpleegsters etc. tenzij je Thais spreekt en schrijft.
Wil je een gedegen opleiding, dan zou ik voor een ander land kiezen.

Bedenk ook goed dat op vakantie gaan in Thailand heel wat anders dan langdurig studeren in Thailand. Thailand is beslist geen hel op aarde, maar ook niet het paradijs.

Hey mario, bedankt voor je reactie.
De reden waarom ik deze vraag stel is eigenlijk volgende; Binnen enkele maanden zeg ik mijn vaste baan hier voorgoed op en vertrek ik voor onbepaalde tijd richting zuid-oost Azië. Het doel is om daar in meerdere landen te gaan deelnemen in -vooral humanitaire- vrijwilligersprojecten.
Beetje geïnspireerd op wat Ghandi ooit zei: ‘Be the change you want to see in the world’.

Tegelijkertijd speel ik al een geruime tijd met het idee om enkele van mijn fouten uit het verleden te herstellen en zo wil ik misschien wel (terug) gaan studeren. Het ideaal zou zijn om beiden te kunnen combineren en later als medisch geschoolde via ngo’s fulltime ontwikkelingshulp te kunnen gaan doen. Graag wil ik in Azie starten hiermee.

Ik heb intussen reeds een bedrag bijeen gespaard waar ik in zuid-oost Azië enkele jaren met moet kunnen overleven als ik alles juist uitmeet. Eventueel inclusief studies.
Hier gaat me dit nooit lukken en ik heb de verandering van habitat denk ik ook wel nodig om mijn motivatie te kunnen behouden…

Daarom richt ik me wat op Thailand. Het ligt centraal in de regio die me momenteel het meest aanspreekt en ik vermoed dat het tevens het beste onderwijs biedt in deze regio.
Diverse Thaise universiteiten kennen tegenwoordig internationale programma’s in de Engelse taal. Deze progamma’s zijn tevens open voor buitenlandse studenten. Studeren in Azië biedt natuurlijk ook een goede mogelijkheid de cultuur, de gebruiken en de omgangsvormen beter te leren kennen, wat ik dan later weer goed zou kunnen gebruiken…

Nogmaals bedankt voor je info, omtrent beide universiteiten ga ik me alvast eens verder verdiepen.

Alle tips en ervaringen nog steeds meer dan welkom.