Voor mijn dochter ben ik al een hele tijd bezig om uit te vinden of ze vanuit nederland (met een studiebeurs) in thailand kan gaan studeren, om in ieder geval de taal te leren en evt. een studie na de havo.
Wie weet hier iets van en kan mij tips geven om hier verder mee te gaan.
Jadeweerd
Hallo,
Onze dochter van 17 (net klaar met VWO) is net 2 weken in Thailand middels een jeugduitwisselingsprogramma. Ze blijft 10 maanden, gaat de taal leren en volgt daar de lokale school. Ze woont er bij 3 verschillende Thaise gezinnen. Betaalbaar, en veilig. Als je meer wilt weten, mal dan snel even: dis@quicknet.nl
Alice
Je dochter kan op basis van een studie in Thailand verblijven. Veel mensen doen een taalstudie om zo in Thailand te kunnen verblijven.
Het onderwijs in Thailand is over het algemeen van niet erg hoog niveau. Daar zijn wel uitzonderingen op, zoals bijvoorbeeld Chualalongkorn- en Thammasat universiteit in Bangkok. Universitaire studies zijn voor buitenlanders echter behoorlijk duur.
Ik ben net begonnen met mijn voltijd studie in Thailand. Vier jarige hotelschool in samenwerking met de Stenden Hogeschool uit Leeuwarden.
Meer info vind je op: www.chnrangsit.com
Ik krijg een studiebeurs van 170 euro per maand.
Het is wel degelijk mogelijk, succes!