Na heel wat overpeinzingen en rondvragen hebben mijn man en ik de knoop eindelijk doorgehakt. Wij willen met onze kindjes (momenteel 3 en 1 jaar oud) een paar jaar in Thailand gaan wonen en er werk zoeken als leerkracht.
Ik heb al contact gehad met een aantal mensen hier op wereldwijzer maar had toch graag nog wat feedback en/of nuttige tips gekregen van andere forumleden.
Momenteel geven we beiden al zo’n jaar of zes Nederlands als Tweede taal aan anderstalige volwassenen. We brengen ook latijns schrift aan. Ik denk dat we de basisprincipes van een taal aanleren dus wel beheersen. Onze kennis van de Engelse taal is goed tot zeer goed. We hebben beiden een master behaald en een master in education er bovenop. Ik vraag me af of we met deze kwalificaties alleen er zullen komen of zo’n TEFL-cursus echt noodzakelijk is.
Wat inkomsten betreft maken we ons niet te veel illusies. We zouden tijdskrediet aanvragen en hopen op deze manier toch al een gewaarborgd inkomen te hebben. Op hoeveel onderhoudskosten moet je rekenen om met twee kindjes een huis te huren etc…?
Aan ouders met jonge kinderen: wat zijn jullie ervaringen met het kleuteronderwijs en opvangmogelijkheden?
Onze voorkeur gaat uit naar een lesplaats in het Zuiden. Wat is het verschil met het noorden qua verdiensten en werkgelegenheid?
Eind december zouden we naar Thailand komen met de kinderen voor 2 maand en eventueel al wat scholen proberen binnenspringen om eventueel spontaan te solliciteren. Een goed idee? We zouden wel pas ten vroegste september 2010 kunnen starten.
Een hele boterham dus. Reacties zijn altijd welkom!
Groeten,
Cindy