Engelse les geven in Thailand?

Mijn vriend en ik dromen al een tijdje van een job in het buitenland. Daar we beiden Nederlandse les geven aan anderstaligen leek ‘Teaching English as a foreign language’ ons een goede optie. Na heel wat opzoekwerk leek Thailand wel een goede keuze om enerzijds een cursus te volgen en anderzijds een eerst job te vinden. Daar we een zoontje hebben dat momenteel slechts enkele maanden oud is willen we toch enigszins werkzekerheid hebben.

Heeft er iemand ervaring met werken in Thailand of met emigreren met een kind?

Alvast bedankt voor je hulp,

Cindy
België

Als je daar interesse in hebt kan ik je wel het telefoonnummer en email van een Vlaams koppel geven die als verpleegkundigen in Pattaya werken. Zij weten ongetwijfeld hoe het allemaal in zijn werk gaat. Ze hebben wel geen kinderen.
Je moet er wel rekening mee houden, als je met kinderen naar ginder trekt, dat de kwaliteit van het onderwijs helemaal niet te vergelijken is met België, zelfs niet op privé-scholen.
Ik kan me vergissen maar ik denk dat je om in aanmerking te komen voor een visum met de bedoeling om Engelse les te gaan geven “native-speaker” moet zijn. Dus van een Engelstalig land moet komen.

Hebben ze nou WEL of GEEN kinderen !?!? :wink: :wink:

:lol: :lol:

• Ze hebben overigens geen kinderen.
  • Kinderen hebben ze echter niet.
  • Dit stel heeft geen kinderen.
  • Ze zijn wel kinderloos.
    Zo goed Dave?

Overigens, Cindy is ook Belgische, zij begrijpt me dus wel.:so:

Jep, helemaal duidelijk ! :thumbsup: :nod:

Maar jij komt dus ook uit België Amphora ? :question:

Ik woon in Nederland (nou ja, amper, in Hulst) maar ik ben Belg (gelukkig :biggrin::evil:). En de plaats waar ik mij écht thuisvoel is natuurlijk… LOS :drugged:.

ik wil ook engelse les gaan geven ik heb adres gevonden en ze vragen niet per se ‘native speakers’ en ik hoor sommige mensen zeggen dat ik nooit een werkvergunning zal krijgen ? Dus is het niet mogelijk voor mij?

Hey Amhora.
Ik las je mail uit 2006…
Beetje oud… maar goed, probeer het gewoon.
Jij had het nummer van een ste verpleegkundige in thailand?
Zijn hun er nog? en mag ik hun e-mail?
Ben het zat in nederland en werk al 10 jaar in de zorg.
Wil graag voor 6 maanden daar aan de slag…
Groetjes, Elise Bosman
elisebosman (at) hotmail.com[EMAIL=“elisebosman@hotmail.com”]

Hoi,

Toevallig zie ik mijn eigen topic hier weer boven komen. De plannen zijn er nog maar ondertussen hebben we er nog een dochter bij en hebben we een huis gekocht en gerenoveerd. 2 jaar geleden zijn met beide kinderen een paar maand gaan rondtrekken en hebben we gesolliciteerd bij enkele scholen maar zonder resultaat. Ik heb contact gehad met enkel ‘agency’s’ maar die werden allemaal geleid door Westerlingen en kwamen zeer amateuristisch over…Bovendien willen ze je vooral hun TEFL- cursussen aansmeren.
Ik stel me echt vragen over de kwaliteitseisen van de leerkrachten…als je Engelstalig bent, flexibel en een kostuum wil dragen krijg je de job precies wel…Maar het feit dat je al onderwijservaring en een goed diploma hebt lijkt precies niet altijd mee te spelen…
De voorbije 2 jaar heb ik de bachelor lager onderwijs (PABO) in een deeltijds traject afgewerkt (naast mijn master communicatiewetenschappen en een onderwijsdiploma middelbaar- en volwassenenonderwijs). Nu probeer ik vooral te solliciteren op jobs in international schools en via NOB.
Maar nog steeds geïnteresseerd in werkmogelijkheden! Deze zomer komen we alvast weer voor 6 weken naar Thailand- Borneo…We willen wel tijd uittrekken om eventueel te solliciteren. Tips zijn welkom!
Groeten,
Cindy

het beroep van leraar heeft een hoog aanzien in thailand dus je kunt niet in een korte broek voor de klas gaan staan, en ja ze hebben vaak liever native speakers zeker op de prive scholen,waar je ook het meest kan verdienen. heb je je diploma’s laten vertalen en legaliseren bij de nederlandse authoriteiten, dit kan ook helpen natuurlijk. er is een enorm aanbod van leraren engels dus ze hebben keus zat.

Heb al een tijdje Engelse vertaling van mijn (Belgische) diploma’s in mijn bezit. We zijn ook gaan solliciteren met deze diploma’s. Maar je kan gewoonweg ook niet lang vooraf solliciteren en met 2 kindjes heb je wel wat planning nodig. Dus je moet toch echt wel al in Thailand wonen denk ik.

Bedankt voor je reactie!