Goedendag, ik ben Barry, 23 jaar.
Heb me eigen net aangemeld op dit forum, omdat ik net terug kom van 4 weken Thailand samen met mijn (Thaise) vriendin en een aantal vragen heb.
Van alle landen waar ik geweest ben, is dit land toch zeker wel het mooist in mijn opinie, en ik zou graag een keer langer willen blijven en een naar thaise maatstaven goede/redelijke baan vinden in dit prachtige land.
Mijn probleem is alleen, dat ik geen enkele papieren heb. Ben op de middelbare school halverwege 4e jaar gymnasium gestopt,(doodzonde, ik weet het, heb nu ook spijt.) en gelijk gaan werken, de wil ontbrak gewoon.
Dus het zal allemaal niet op korte termijn gaan gebeuren, dat weet ik ook wel.
Ik zit sterk te denken aan engels lesgeven omdat m’n vriendin der familie mij dat aanraadde en het mij ook leuk lijkt. Ze vertelden ook dat het belangrijk is hoe je eruit ziet, soms nog meer dan je papieren. Ben ook naar de school geweest waar mijn vriendin vroeger op school zat, haar oude engels lerares ontmoet, en ik moet zeggen dat ik vele malen beter dan haar engels sprak.
Heeft er iemand hier een idee wat voor een opleiding of cursus ik zou kunnen gaan volgen in Nederland om daar te kunnen gaan werken? heb zelf al een opleiding bij het LOI gevonden, als ik die heb afgerond heb ik het, Certificate in Advanced English (CAE) (CEF-niveau C1). Is dit in combinatie met een TEFL cursus genoeg? Of is dit totaal verkeerd?
Je hoort het vele nederlanders zeggen: ik spreek vloeiend engels, terwijl je dan toch een plat hollands accent hoort. Dit is bij mij zeker niet het geval, wel lichtelijk misschien. Ik stond vlak voor mijn vertrek op het vliegveld van Bangkok nog met een Amerikaan te praten en hij dacht ik uit australie kwam. Doch spreek ik de taal niet als een Native, maar zeker wel behoorlijk.
Hoop dat het een beetje duidelijk is zo, ik wacht jullie antwoordt af.
alvast bedankt