Hallo lieve mensen,
Ik ben Maartje en ik ben nu 13 jaar oud en ik zit in de derde van het gymnasium. Ik ben een meisje dat erg van uitdagingen houdt en reizen vind ik echt super gaaf. Het lijkt me echt heel erg leuk om een jaar naar het buitenland te gaan en Thailand spreekt me erg aan. Maar helaas, ik ben leerplichtig de komende 5 jaar. Toen ik het er met mijn ouders over had zeiden ze dat ik maar eens moest gaan kijken wat de mogelijkheden zijn qua school/studie in Thailand. Maar ik kan op internet geen goede informatie vinden, dus ik vroeg me af, weet iemand wat een mogelijkheid voor mij zou kunnen zijn?
Ik hoop snel een reactie te krijgen,
:chin:Als je nog maar 13 bent hoe kan het dan dat je al in de 3 klas zit?
En 13 jaar en dan al een jaar zonder ouders vindt ik niet verstandig.
als je nu 16 jaar of ouder bent word het een ander verhaal.
Zo te lezen wil Maartje pas na haar leerplicht (dus op z’n vroegst over 5 jaar) naar Thailand
Maar lastig, ik zou ook niet zo snel een studie weten die je hier kunt volgen… Heb je al een klein beetje een idee wat je na de middelbare school wilt gaan doen ? Misschien kan je iets gaan doen als de NHTV of Hogere Hotelschool. Dan is er altijd wel een mogelijkheid om hier in Thailand een stage te lopen. Het is dan wel geen studie, maar mss wel een idee…
Ben je al eens in Thailand op vakantie geweest ? Zo nee, hoe kom je op Thailand als land om een studie te gaan volgen ?
Ik ben al een paar keer op vakantie geweest in Thailand en er wonen vrienden van ons in Bankok. Op de basisschool heb ik groep 2 & 5 overgeslagen Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk naar Thailand, maar aangezien ik nog zo jong ben denk ik dat er geen mogelijkheden zijn. Het is vrij lastig want ik ben niet bepaald een standaard meisje, ik ben heel zelfstandig en ook al vrij volwassen voor mijn leeftijd maar ik wordt meestal beoordeeld op mijn leeftijd, flink balen dus! Ik wil heel graag bij de recherche dus ik denk dat daar niet bepaald een opleiding voor is in Thailand, maar is er ook zoiets als high school? Of een internationale school? Liefs, Maartje