Ik weet niet of iemand hier al ervaring mee heeft…maar na lang speuren p het internet ben ik zelf ook niet veel wijzer geworden.
Ik ga mei 2006 verhuizen naar Italie, dan heb ik op dat moment mijn nederlandse HAVO diploma. Dat brengt me tot de eerste vraag: weet iemand of je met een nederlands in dit geval havo diploma kunt gaan studeren aan een italiaanse universita? Dit zou bijvoorbeeld kunnen met een toelatingsexamen ofzo??(dat je in ieder geval wel op het niveau zit…zeg maar). Ik heb begrepen van een goede vriend dat in Italie de universita que niveau ook niet te vergelijken zijn met de nederlandse universiteiten.(vaak slechter dus…of in ieder geval zijn er universiteiten in verschillende ‘‘levels’’)
Dan nog een tweede vraag. Weet iemand of je de studiefinanciering door kunt laten lopen in Italie?
Khoop dat het verhaal een beetje duidelijk is…kben niet zo goed in uitleggen
Mijn mening?
Zonder gedegen kennis van de Italiaanse taal: weinig mogelijkheden.(tenzij je natuurlijk…Italiaanse Taal&Cultuur voor Buitenlanders…kiest !)
Succes!
Distinti Saluti
Arturo
P.S.
Deze website van Repubblica is dus pas vandaag geopend; de eigenlijke titel is :
Scuola&Giovani.
Je kunt die ook vinden op door rechtsboven op de home page van La Repubblica op “Scuola & Giovani” te klikken.
(De rij begint met:
Homepage, Sport, Economia etc., dààr, helemaal rechts staat “Scuola&Giovani”)
Zie: http://www.repubblica.it